رییس سازمان برنامه و بودجه خبر داد؛

تکمیل۶۰ پروژه با تزریق‌۷۰۰۰ میلیارد در گیلان | تجهیز بیمارستان لاکان با ۷۰۰ میلیارد

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه گیلان ۶۰ طرح و پروژه مهم دارد، تصریح کرد: تعدادی از این پروژه ها تا پایان امسال و تعدادی دیگر تا پایان سال ۱۴۰۳ با تزریق اعتبار ۷۰۰۰ میلیارد تومانی تکمیل و افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «داود منظور»، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر یک روزه خود به گیلان از پروژه بیمارستان در حال ساخت چهارصد تختخوابی سایت لاکان نیز بازدید کرد.

در این بازدید که به اتفاق رئیس امور برنامه و بودجه استان‌های سازمان برنامه و بودجه کشور، استاندار، سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان و جمعی از مدیران و مسئولان انجام شد پیرامون وضعیت و میزان پیشرفت فیزیکی این بیمارستان در حال احداث و ضرورت سرعت بخشی اجرا و تکمیل پروژه برای خدمات‌رسانی به بیماران مطالبی ارایه شد.
دکتر منظور در حاشیه بازدید از این پروژه گفت: ۶۰ طرح در استان گیلان در حوزه‌های آب و فاضلاب، فرهنگی، حمل و نقل و زیر ساختی در حال تکمیل است و نیازمند ۷ هزار میلیارد تومان تزریق اعتبار می‌باشد.
وی در خصوص پروژه بیمارستان لاکان گفت: پروژه مگاهاسپیتال و بیمارستان عمومی۴۲۱ تخته لاکان از پروژه‌های بسیار مهم حوزه بهداشت و درمان کشور است و پیشرفت خوبی داشته و تا ابتدای دولت سیزدهم ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و طی ۲ سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تجهیز آن ۷۰۰ میلیارد تومان نیاز است.
لازم به ذکر است پروژه بیمارستان لاکان با ظرفیت ۴۰۰ تخت و با زیربنای ۴۰۰۰۰ مترمربع دارای دو ساختمان مجزای دو و چهار طبقه و یک ساختمان اصلی (با دو بازو، یکی از بازوها ده و دیگری شش طبقه) است. این پروژه دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و براساس اعلام نماینده شرکت سازنده در بازدید از پروژه، در صورت تخصیص کامل اعتبار، احداث ساختمان تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ به پایان می‌رسد.

بازدید معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از سوله ورزشی زندان لاکان رشت

 رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در جریان سفر یک روزه خود به گیلان از سوله ورزشی زندان لاکان رشت بازدید کرد.
عملیات اجرایی سوله ورزشی زندان لاکان رشت به وسعت ۱۷۰۱ متر مربع از سال ۱۴۰۰ شروع شده و مشتمل براجرای فونداسیون، اسکلت، سربندی و سقف، بخشی از نازک کاری از محل اعتبارات ملی و منابع داخلی دستگاه انجام شده است.
همچنین با اعتبار سال ۱۴۰۲ از محل اعتبارات موضوع اجرای قانون استفاده متوازن از امکانات کشور(توازن استانی)، نسبت به تکمیل سوله ورزشی اداره کل زندان ها و اقدامات امنیتی و تربیتی استان گیلان اقدام شده است.
گفتنی است در این بازدید از فعالیت های کارگاهی زندان باز رشت نیز دیدن شد.تولید پالت و مصنوعات فلزی، تولید رویه کفش، تولید سنگ مصنوعی، تولید سنگ بلوک، تولید مصنوعات سفالی، تولید گل و گیاه،  تولید درب و پنجره p.v c  از جمله تولیدات زندانیان لاکان رشت بوده است.

Share