مدیرکل جهاد کشاورزی گیلان اعلام کرد؛

تخصیص یارانه نهال به باغداران گیلان | برای دریافت به نهالستان های مجاز در گیلان مراجعه کنید

سازمان جهاد کشاورزی گیلان از باغداران گیلانی خواست برای بهره مندی از یارانه نهال به نهالستان های مجاز در گیلان مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صالح محمدی با اشاره به فرصت مناسب ماه‌های پایانی سال برای توسعه باغها در اراضی شیبدار و جلگه‌ای گفت: کشاورزان و باغدارانی که هر ساله نسبت به توسعه اراضی خود اقدام می‌کنند، می‌توانند برای تولید نهال‌های سالم، اصیل و دارای لیبل و شناسه از نهالستان‌های شهرستان‌های رودسر، املش، سیاهکل، آستانه‌اشرفیه، تالش، فومن، صومعه سرا و رشت اقدام کنند.

محمدی با بیان بازدیدهای میدانی دوره‌ای از سوی مدیریت باغبانی، کمیته فنی نهال و مدیریت حفظ نباتات استان از نهالستان‌ها افزود: این رصد و پایش منظم سبب می‌شود آفات و بیماری‌ها شناسایی شده و همواره نهال سالم و با اصالت در اختیار بهره‌برداران قرار گیرد.

این مقام مسئول در ادامه از احداث یک باغ مادری کیوی در شهرستان رشت خبر داد و یادآور شد: کشاورزانی که قصد احداث باغ کیوی دارند، می‌توانند نسبت به تهیه نهال کیوی از این نهالستان مادری اقدام کنند چرا که نهال این باغ مادری عاری از هرگونه آفت و نِماتُد است.

محمدی از تخصیص یارانه نهال با هدف تشویق باغداران برای استفاده از نهال‌های شناسه‌دار خبر داد و گفت: بهره‌برداران متقاضی احداث و توسعه باغ در صورت خرید نهال از نهالستان‌های دارای مجوز و شناسه استان می‌توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی از یارانه نهال استفاده کنند.

آدرس نهالستان های گیلان

Share