در هنگام التهابات

از امنیت روانی کودکان مراقبت کنید

شما پدر و مادر هستید و منبع موثق فرزندتان! این جایگاه مهم را با جواب‌های سربالا و دروغ و خطا مثل «هیچی نشده» از بین نبرید. می‌توانید بگویید: «در وقت مناسب‌تری برایت می‌گویم»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هر حرفی و هر خبری را در حضور کودکان نباید دنبال کنید. زمانی که فضای کشور یا دنیا ملتهب است، برای بزرگ‌سالان هم زمان سختی است؛ چه برسد به کودکان. پس رفتار خود را مدیریت کنید

۱. اخبار محدود شود

لزومی ندارد کودکان متوجه همه اتفاقات بیرونی شوند. تا حد امکان در زمان بیداری آن‌ها، اخبار نبینید و درباره خبرهای ناگوار حرفی نزنید.

۲. فضای مجازی را مدیریت کنید

برنامه‌های بیشتری برای گذران وقت با فرزندتان قرار بدهید و مشغولشان کنید تا از گوشی فاصله بگیرند و تصاویر اخبار برایشان کم‌رنگ شود.

۳. با سؤالاتشان چه کنید؟

وقتی اخبار آن‌قدر گسترده می‌شود که برایشان سؤال ایجاد می‌شود، ماجرا را با قصه برایشان تعریف کنید. مفاهیم مهم مثل «دشمن» و «سرباز» و «خدا» و «دفاع از وطن» را می‌توانید در قالب قصه برایشان توضیح دهید.

۴. جواب سربالا ندهید

به گزارش وب گاه تبیان، شما پدر و مادر هستید و منبع موثق فرزندتان! این جایگاه مهم را با جواب‌های سربالا و دروغ و خطا مثل «هیچی نشده» از بین نبرید. می‌توانید بگویید: «در وقت مناسب‌تری برایت می‌گویم»

Share