در سفر یک روزه وزیر نیرو به گیلان؛

وزیر نیرو و استاندار گیلان از سد پلرود رودسر بازدید کردند+ تصاویر

وزیر نیرو و نماینده عالی دولت در گیلان ظهر امروز (پنجشنبه) از آخرین وضعیت احداث سد پلرود در رودسر بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در جریان سفر یک روزه به گیلان با همراهی اسدالله عباسی استاندار و جمعی از مسئولان بعد از بازدید از سد مخزنی شفارود در رضوانشهر، بوسیله بالگرد در محل احداث سد مخزنی پلرود در رودسر حاضر شد و در جریان آخرین وضعیت این پروژه قرار گرفت.

استاندار گیلان روز سه شنبه هفته جاری در جریان بازدید از سد پلرود رودسر گفته بود: تمام تلاش ما این است که آب گیری آزمایشی این سد امسال انجام شود و سال آینده آبگیری نهایی صورت می‌گیرد.

سد مخزنی پلرود در شهرستان رودسر یکی دیگر از طرح‌های بزرگ تامین آب گیلان است که با هدف تنظیم آب رودخانه پلرود به عنوان دومین رودخانه بزرگ استان و استفاده از آن برای تامین نیاز آبی بالغ بر ۳۳ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی منطقه (پلرود و شلمان رود) در حال اجرا است.

با اجرای طرح مخزنی پلرود علاوه بر تامین آب باغ‌های چای، نیاز آب شرب هشت شهر شرق گیلان از جمله لنگرود، رودسر، چابکسر، کلاچای، املش، کومله، واجارگاه و رحیم‌آباد به میزان ۴۰ میلیون متر مکعب در سال و نیز تولید انرژی برق آبی با ظرفیت ۱۶ مگاوات تامین می‌شود؛ این سد به سبب ثمربخش بودن برای مردم در تامین آب آشامیدنی، کشاورزی، صنعتی و در آینده تولید برق از اهمیت خاصی برخوردار است.

سد پلرود شهرستان رودسر، ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عملیات اجرایی احداث سد مخزنی شفارود در شهرستان رضوانشهر نیز با حجم مخزن ۵۲ میلیون مترمکعب با استفاده از تسهیلات بین‌المللی فاینانس خارجی از نیمه دوم سال ۱۳۹۲ آغاز شد.

با اجرای این طرح که از آرزوهای دیرینه مردم و کشاورزان شالیکار غرب گیلان است، شرایط لازم به منظور تامین آب مطمئن برای بخش‌های کشاورزی، شرب، صنعت و محیط زیست فراهم می‌شود.

تامین آب مورد نیاز شرب به میزان ۳۲ میلیون مترمکعب، تامین آب مورد نیاز صنعت به میزان یک میلیون متر مکعب، تامین آب کشاورزی به میزان ۵۳ میلیون مترمکعب و تامین آب زیست محیطی به میزان ۳۰ میلیون مترمکعب در سال از اهداف احداث این سد است که تاکنون ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وزیر نیرو صبح امروز با استقبال اسدالله عباسی نماینده عالی دولت در گیلان و جمعی از مسئولان از طریق فرودگاه سردار جنگل رشت وارد گیلان شد.

Share