روی پلتفرم SP0 با بدنه شاسی‌بلند

شاهین شاسی بلند محصول جدید سایپا+ عکس

پروژه تولید خودرو هاچ‌بک جدید گروه خودروسازی سایپا با نام SP۰ در نمایشگاه دستاوردهای صنعت خودرو کشور رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خودروبانک، شاهین به عنوان بهترین و مطرح‌ترین محصول سایپا قرار است در کلاس شاسی‌بلند روانه بازار شود. خودروساز داخلی در نمایشگاه دستاوردهای صنعت خودرو، از پلتفرم SP0 و شاسی‌بلند شاهین رونمایی کرد.

برخلاف سدان شاهین که بر اساس پلتفرم SP100 ساخته شده، شاسی‌بلند کامپکت و جمع‌وجور سایپا روی پلتفرم SP0 سوار است. به همین خاطر مینی شاسی‌بلند شاهین ابعاد کوچک‌تری نسبت به مدل سدان دارد. طبق گزارش‌های به دست آمده، این خودرو را اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده وارد خط تولید سایپا می‌شود.

سایپا قصد دارد در محصولات بتنی بر پلتفرم SP0 از جمله شاهین شاسی‌بلند، از پیشرانه ECS Plus گروه پژو-سیتروئن با کد M16 استفاده کند. بنابراین می‌توان حدس زد شاهین جدید با موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ روانه بازار شود که مهم‌ترین مزیت آن، سازگاری با استاندارد آلایندگی یورو۴ است. این استاندارد تطابق عالی با کیفیت بنزین موجود در جایگاه‌های کشور دارد.

از طرف دیگر، احتمال می‌رود سایپا تغییراتی را برای بهبود و ارتقای عملکرد موتور انجام دهد. تا زمانی که شاهین شاسی‌بلند رسما توسط خودروساز رونمایی نشود، نمی‌توان در مورد مشخصات قطعی آن صحبت کرد.

Share