از برند «فاو بستیون»

تاکسی برقی ایران‌خودرو با چهره عجیب در آستانه ورود به بازار+ مشخصات

دومین سری تاکسی برقی ایران خودرو برای تسریع در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در آستانه ورود به بازار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، گروه صنعتی ایران خودرو، براساس راهبردهای وزارت صمت در تامین خودروهای برقی برای ناوگان حمل و نقل عمومی، افزون بر طراحی محصول برقی داخلی که با خودروهای تارا و ری‌را برای نخستین بار در صنعت خودرو کشور صورت گرفته است، به منظور سرعت بخشی به فرآیند نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، به تامین تاکسی برقی از برندهای معتبر و باکیفیت اقدام کرده است.

دومین محصولی که گروه صنعتی ایران خودرو، در همکاری با برند «فاو بستیون» از برندهای معتبر و باکیفیت کشور چین وارد ناوگان تاکسی‌رانی خواهد کرد، دارای امکانات ایمنی و رفاهی مطلوبی برای تاکسی‌داران و مسافران است که به طور حتم می‌تواند رضایتمندی آنان را به دنبال داشته باشد.

تاکسی برقی ایران خودرو دارای استانداردهای به‌روز بوده و مجوزهای لازم برای شماره گذاری و ورود به ناوگان تاکسی‌رانی را دریافت کرده است.

این محصول دارای باتری لیتیوم فسفات است که در ۳۰ دقیقه می تواند تا ۸۰ درصد شارژ شده و با یک بار شارژ قابلیت پیمایش تا ۴۲۵ کیلومتر را دارد.

موتور برقی فاو بستیون NAT دارای حداکثر قدرت ۱۶۱ اسب بخار با حداکثر گشتاور ۱۵۵ نیوتن متر است.

این خودرو دارای ابعاد ۴۴۵۰ میلی‌متر طول، ۱۸۴۰ میلی‌متر عرض و ۱۶۸۰ میلی متر ارتفاع و فاصله دو محور ۲۸۵۰ میلی متر است. فضای بسیار مناسب سرنشین و بار و نیز سهولت در پیاده و سوار شدن مسافران از ویژگی‌های این خودرو محسوب می‌شود.

امکاناتی از جمله فرمان برقی، صندلی‌های چرمی شش حالته با تهویه و حالت استراحت برای راننده و چهار حالته برای سرنشین، اهرم تعویض دنده الکترونیکی، سامانه بازیابی انرژی ترمز و گرمای اضافی، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش، ترمز اضطراری، سامانه کمک حرکت در سربالایی، سامانه جلوگیری از واژگونی، کروز کنترل، سامانه پایش فشاد باد تایرها، ترمز پارک برقی، اتوهلد، در عقب سمت راست کشویی برقی و چراغ‌های جلو تمام ال.ای.دی می‌تواند سفر مطلوب و راحتی را برای راننده و سرنشینان فراهم کند.

با انعقاد قرارداد با شهرداران کلانشهرها، گروه صنعتی ایران خودرو این آمادگی را دارد تا با سرعت بالا، نسبت به ورود این تاکسی به شبکه تاکسی‌رانی کشور اقدام کند.

علاوه بر محصول باکیفیت، ضمانت ارایه خدمات پس از فروش کیفی و در دسترس، مهم‌ترین مزیت عرضه این خودرو برقی به تاکسی‌رانان به شمار می‌رود.

گفتنی است، پیش از این ایران خودرو تاکسی برقی GRE را معرفی کرده است که ورود آن به ناوگان تاکسی‌رانی در کنار برند بستیون می‌تواند تاثیر زیادی در رفاه رانندگان، مسافران و شهروندان و کاهش آلایندگی ها در کلانشهرها داشته باشد.

Share