مدیر مخابرات منطقه گیلان اعلام کرد:

آغاز عملیات اجرایی طرح نجما در لاهیجان و پروژه فیبر نوری و اینترنت پرسرعت روستای داخل آستانه اشرفیه

یدالله حسنی مریان، مدیر مخابرات منطقه گیلان اعلام کرد: روستای داخل از توابع شهرستان آستانه اشرفیه از جمله روستاهابی است که مجهز به سرویس اینترنت پرسرعت FTTH در استان گیلان معرفی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عملیات اجرایی و حفاری در روستای داخل شهرستان آستانه‌اشرفیه برای ایجاد اینترنت پرسرعت بر بستر فیبر نوری و جلوگیری از سرقت گسترده کابل‌های مسی برای مشترکین این روستا آغاز شد.

روستای داخل از توابع شهرستان آستانه اشرفیه از جمله روستاهابی است که مجهز به سرویس اینترنت پرسرعت FTTH در استان گیلان معرفی می‌شود.

یدالله حسنی مریان، مدیر مخابرات منطقه گیلان با اعلام این خبر که روستای داخل شهرستان آستانه اشرفیه به زیر ساخت فیبر نوری مجهز می‌شود، گفت: افزایش کیفیت شبکه مخابراتی و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی از جمله عوامل موثر در توسعه استان است.

حسنی ادامه داد: در این زمینه مخابرات منطقه گیلان مستمرا برنامه ریزی داشته و اقدام لازم را انجام خواهد داد.

وی روند اجرای طرح توسعه فیبر نوری در استان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در اکثر شهرستان‌های استان این طرح در حال اجراست و در روستاها نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و جلوگیری از سرقت گسترده کابل‌های مسی در این مناطق، زیر ساخت فیبر نوری ایجاد خواهد شد تا شهروندان گرامی و روستائیان عزیز استان در تمامی نقاط بتوانند خدمات و سرویس‌های مخابراتی را بر بستر فیبر نوری دریافت نمایند.

در پایان مدیر مخابرات منطقه گیلان از همکاری دهیاری، شورا و مردم خونگرم روستای داخل که در حفاری حدود ۵ هزار متر برای اجرای این پروژه کمک کردند، تشکر کرد.

آغاز عملیات اجرایی طرح نجما در شهرستان لاهیجان

آغاز عملیات اجرایی طرح نجما در شهرستان لاهیجان با بازدید معاون تجاری و امور مشتریان، معاون شبکه مخابرات منطقه گیلان و رئیس اداره مخابرات در شهرستان لاهیجان آغاز شد.

یدالله حسنی مریان، مدیر مخابرات منطقه گیلان با اعلام این خبر گفت: هدف از اجرای این طرح بمنظور توسعه ارتباطات فیبرنوری و بهره مندی مشتریان شهرستان لاهیجان است.

وی ادامه داد: حوزه ارتباطات اندکی از روند رشد حوزه ارتباطات جهانی جا مانده است و بر حمایت از شرکت‌های مخابراتی با توجه به زیست بوم‌های دیجیتالی تاکید کرد.

حسنی در ادامه افزود: بسترسازی شبکه‌های ارتباطی و بهبود کیفیت شبکه‌های مخابراتی در حوزه ارتباطات در شهرستان لاهیجان در راستای اجرای طرح نجما انجام شده است و این طرح در حال حاضر حدود ۷ کیلومتر از ابتدای ورودی شهر لاهیجان میدان شیخ زاهد تا میدان بسیج که شامل گلستان‌های زوج و فرد و خیابان‌های شیخ زاهد، بعثت و خزر را شامل می‌شود.

وی در پایان گفت: با اجرای پروژه نجما در داخل شهر لاهیجان به زودی شهروندان گرامی از اینترنت پرسرعت بر بستر فیبرنوری بهره‌مند خواهند شد.

Share