در دیدار معاون وزیر صمت با استاندار گیلان مطرح شد؛

آغاز طرح توسعه ۱۳۰ هکتاری شهرک صنعتی سفیدرود رشت

تیمور پورحیدری، مدیرکل صمت گیلان اظهار داشت: هفت طرح صنعتی پیشران با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در استان در حال اجرا داریم که که میزان سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان می‌باشد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  اسدالله عباسی شامگاه (چهارشنبه) در دیدار با معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار کرد: هم‌اکنون صنایع سلولوزی استان گیلان به دلیل واردات در این بخش با همه ظرفیت فعالیت نمی‌کنند و باید از واردات این بخش برای کمک به این صنایع جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: گاهی واردات، تولید داخلی را با مشکل مواجه می‌کند که باید بر این نکته حائز اهمیت دقت لازم صورت گیرد؛ در استفاده از ظرفیت‌ها نیز بهره‌برداری درست از منابع مورد تاکید است.

عباسی، همچنین افزایش تعداد واحدهای اقتصادی احیا شده استان به ۲۰۰ واحد را خواستار شد.

مدیرکل صمت گیلان نیز اظهار کرد: هفت طرح صنعتی پیشران با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در استان در حال اجرا داریم که که میزان سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان می‌باشد.

تیمور پورحیدری، مدیرکل صمت گیلان در دیدار فرشاد مقیمی، معاون وزیر صمت با استاندار گیلان ضمن اعلام این خبر در این دیدار، افزود: ۲۱ طرح پیشران صنعتی در استان وجود دارند که از این تعداد ۷ طرح بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و اگر این طرح‌ها تا پایان سال به بهره‌برداری برسند بیش از۲ هزار ۸۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهند کرد.

وی با اعلام احیای ۱۰۵ واحد صنعتی راکد در دولت سیزدهم تشریح کرد: پیش بینی ما بر این است که این تعداد تا پایان سال به ۱۱۵ واحد صنعتی احیا شده برسد.

سیاست نوسازی و بازسازی صنایع از اهداف مهم وزارت صمت است 

در این دیدار فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز گفت: وظیفه ما در دولت سیاست‌گذاری و هدایت است و به جای اینکه به فکر پرداخت تسهیلات باشیم می‌توانیم با واگذاری صنایع راکد و یا ضعیف به سرمایه‌گذارهای قوی با سرعت بیشتری و با امکانات موجود در جهت رشد تولید و احیای واحدهای راکد و نیمه فعال گام برداریم و سیاست نوسازی و بازسازی صنایع از اهداف مهم دولت و وزارت صمت است.

وی افزود: ما در این سفر از هفت سرمایه‌گذار که با تملک واحدهای راکد آن‌ها را احیاء نموده بودند تقدیر نمودیم و این سیاست را دنبال می‌نماییم.

مقیمی با اشاره به ضرورت توجه به موضوعات زیست محیطی خاطرنشان کرد: تصفیه خانه شهرک صنعتی لوشان در حال حاضر جوابگوی کل شهرک صنعتی می‌باشد و در آینده ۱۰۰۰ متر مکعب به ظرفیت آن افزوده خواهد شد و تصفیه خانه شهرک صنعتی کوچیچال فومن به بهره‌برداری رسیده است و امروز از روند اجرایی احداث تصفیه خانه شهرک صنعتی سفیدرود رشت بازدید نمودیم.

وی همچنین تصریح کرد: در صورت تصویب کمیسیون ماده ۲۱ و مساعدت استاندار محترم طرح توسعه۱۳۰ هکتاری شهرک صنعتی سفیدرود رشت کلید خواهد خورد.

Share