عملیات آتش نشانی رشت؛

آتش‌ سوزی یک مسجد و چند مغازه در سبزه میدان رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حادثه آتش سوزی در پشت بام چند باب مغازه و یک باب مسجد به ساعت ۲۱:۴۵ جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد‌ که سریعا ۳۷ آتش نشان و افسر ارشد بوسیله ۱۲ دستگاه خودروی اطفایی، نردبان، پلتفرم و خودروی آبرسان به محل حادثه واقع در سبزه میدان رشت اعزام شدند.

شهرام مومنی رییس سازمان آتش نشانی رشت با تاکید بر بافت سنتی و وجود سقف های بهم چسبیده آن منطقه که هرلحظه بر شدت آتش سوزی می افزود، ادامه داد: سریعا تیم های عملیاتی نسبت به مهار و تلاش به جهت پیشگیری از گسترش آتش اقدام کردند.

وی کانون آتش را یکباب اغذیه فروشی عنوان داشت و گفت: آتش از فر اجاق گاز آغاز شد و سریعا در همان لحظات اولیه با توجه به وجود روغن و دیگر مواد قابل اشتعال به شدت پیشروی و گسترش داشت.

رییس سازمان آتش نشانی رشت در ادامه افزود: در این حادثه  یک باب مغازه اغذیه فروشی( فست فود) بهمراه سربندی یکباب مغازه پوشاک و نیز قسمتی از مسجد امام کاظم(ع)  دچار آسیب و خسارت شد.

 در آتش سوزی های رشت و با توجه به اقلیم که استفاده از حلب جهت سربندی خانه و مغازه ها، اجتناب ناپذیر است به ناچار در آتش سوزی های این چنینی می بایست حلب ها از سقف جدا و به ناچار به پایین ساختمان پرتاب شوند تا مهار آتش سریعا انجام گیرد اما متاسفانه در این آتش سوزی با توجه به انبوه ازدحام جمعیت آتش نشانان  با محدودیت های مختلفی روبرو بودند که از شهروندان خواسته می شود در آتش سوزی ها و حوادث وارد محدوده عملیات آتش نشانان نشوند.

Share