پس از روزها کشتار مردم غزه؛

آتش بس ۴ روزه در غزه و تبادل اسرا؛ کابینه اسرائیل تایید کرد

رویترز به نقل از دفتر نتانیاهو اعلام کرد که این رژیم به توافق آتش‌بس رای مثبت داد. طبق این توافق ۵۰ زن و کودک ظرف ۴ روز آزاد می‌شوند و در طی آن درگیری‌ها متوقف می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کابینه رژیم صهیونیستی در جلسه خود که سه‌شنبه شب برگزار شد، توافق مبادله اسرای با حماس را که شامل آزادی ۵۰ اسیر صهیونیستی می‌شود را پذیرفته است.

بر اساس این گزارش، همه وزرای کابینه رژیم صهیونیستی به استثنای سه وزیر از حزب عوتسما یهودیت به ریاست ایتمار بن گویر به طرح مبادله اسرا و برقراری آتش بس موقت رای مثبت دادند.

پیش تر تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داده بود که مدیران سرویس‌های امنیتی جزئیات توافق مبادله اسرا با غزه را به وزرای کابینه صهیونیستی ارائه کردند.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی حمایت نهادهای امنیتی از این توافق را تائید کردند.

پیش تر بنیامین نتانیاهو گفته بود که کابینه امشب با تصمیم سختی مواجه است و این تصمیم درستی است.

همچنین تارنمای آمریکایی آکسیوس و برخی رسانه‌های صهیونیستی درباره جزئیات توافق آزادی اسرا میان فلسطین و اسرائیل گزارش داده بودند که در مرحله اول این توافق دو مرحله‌ای، حماس ۵۰ زن و کودک اسرائیلی را که در غزه نگهداری می‌شوند آزاد می‌کند، در حالی که انتظار می‌رود اسرائیل حدود ۱۵۰ اسیر فلسطینی را که اکثراً زنان و خردسالان هستند، آزاد کند.

اسماعیل هنیه رهبر حماس در بیانیه‌ای پیشتر گفته بود که «توافق آتش‌بس موقت» با اسرائیل نزدیک است.

رویترز به نقل از دفتر نتانیاهو اعلام کرد که این رژیم به توافق آتش‌بس رای مثبت داد. طبق این توافق ۵۰ زن و کودک ظرف ۴ روز آزاد می‌شوند و در طی آن درگیری‌ها متوقف می‌شود

حماس نیز اعلام کرد: پس از مذاکرات دشوار و پیچیده، اعلام می‌کنیم که به یک آتش‌بس ۴ روز رسیده‌ایم. طی این توافق تمام اقدامات نظامی دو طرف متوقف شده و ۵۰ زن و کودک اسرائیلی در ازای آزادی ۱۵۰ زن و کودک مردم ما آزاد می‌شوند.

همچنین بر اساس این توافق صدها کامیون کمک‌های بشردوستانه، پزشکی و سوختی به تمام مناطق نوار غزه ارسال خواهد شد.

علاوه بر این‌ها حرکت خودروهای نظامی اشغالگران به سمت نوار غزه و پرواز جنگنده‌هایشان متوقف خواهد شد. همچنین اشغالگران متعهد شده‌اند که به کسی حمله یا کسی را دستگیر نکنند.

 

Share