اشتباهات خط دفاع مس، بلای جان ساکت

آتش‌بازی شاگردان تارتار در رفسنجان؛ ملوان با ۴ گل از مس عبور کرد

مس رفسنجان و ملوان امروز (دوشنبه) در چارچوب هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی ۴ بر یک ملوان مهمان به پایان رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در هفته سیزدهم لیگ برتر خلیج فارس، مس رفسنجان و ملوان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در پایان ۹۰ دقیقه با پیروزی ۴ بر یک شاگردان تارتار خاتمه یافت.
از همان نیمه اول اشتباهات مدافعان مس رفسنجان، آرامش را از دروازه حامد لک سلب کرد تا جایی که دو نفوذ رضا جعفری با ضربه آخر قاضی‌پور باعث شد تا در پایان ۴۵ دقیقه نخست بازی با دو گل به سود ملوان به پایان برسد.
در شروع نیمه دوم الهامی، پریرا و منتظر محمد را به منظور تقویت قوای تهاجمی خود وارد زمین کرد و در همان آغاز نیمه دوم، پریرا موفق شد یکی از گل‌های خورده را جبران کند و از طرفی فشار بازیکنان مس بر روی دروازه ملوان بیشتر می‌شد تا اینکه خطای علی‌محمدی باعث شد با گرفتن کارت زرد دوم، مس ده نفره شود؛ این موضوع ضربه بدی به رفسنجانی‌ها زد تا جایی که در ادامه کار اشتباهات و کم‌تجربگی خط دفاع مس دو بار دیگر به بازیکنان ملوان راه داد و در پایان نمایشگر ورزشگاه بازی پیروزی ۴ بر یک ملوان را به نمایش گذاشت.
با این پیروزی ملوان با ۲۲ امتیاز و دو بازی بیشتر نسبت به پرسپولیس در رده چهارم جدول قرار گرفت و مس رفسنجان در ادامه ۴ شکست متوالی خود اکنون با ۱۴ امتیاز در رده دهم جدول ایستاده است.

هفته سیزدهم لیگ برتر؛ پنج‌شنبه: ۱۴۰۲/۰۹/۲۷ ؛ ساعت: ۱۵
🏟 استادیوم شهدای مس
داور: حسن اکرمی/کمک‌ها: حامد صفایی، امین قدیری/ داور چهارم: محمدرضا تارخ/ ناظر: حیدر شکور

ترکیب مس رفسنجان:

حامد لک| مجید نصیری (۴۶-لوسیانو پریرا)| علی عدنان| حسن جعفری (۴۶-مهدی ترکمان)| میثم تیموری (۷۶-نیما انتظاری)| جلال علی‌محمدی| مهدی محبی| فرشید باقری| محسن آذرباد(۷۶-حسین مهربان)| محمد خدابنده‌لو (۴۶-منتظر محمد)| سجاد شهباززاده.
سرمربی: ساکت الهامی

ترکیب ملوان:

افشار صداقت| ابوذر صفرزاده| آرمان اکوان| حامد نورمحمدی| پدرام قاضی‌پور| مجید عیدی| پوریا پورعلی| حسین صادقی(۸۴-محمدرضا بردبار)| مهران احمدی(۵۲-میلاد باقری)| رضا جعفری| سهیل فداکار(۵۲-محمدرضا سلیمانی اصل)
سرمربی: مهدی تارتار

 شرح گل:

مس صفر-ملوان یک (پدرام قاضی‌پور دقیقه ۳۵): رضا جعفری که بارها از کانال کناری موفق به نفوذ شده بود، این‌بار در موقعیتی ایده‌آل و تک به تک با حامد لک، به خوبی پدرام قاضی‌پور را مشاهده کرد و به او پاس داد، تا قاضی‌پور آسان‌ترین کار یعنی گل کردن آن را انجام وظیفه کند

مس صفر-ملوان دو (پدرام قاضی‌پور دقیقه ۴۱): ضربه از راه دور احمدی، با مهار ضعیف حامد لک همراه شد و توپی که به رضا جعفری رسیده بود، دوباره به سمت دروازه ضربه زده شد که مهار لک، توپ را در یک‌قدمی قاضی‌پور قرار داد تا گل دوم بازی هم به نام قاضی‌پور ثبت شود.

مس یک-ملوان دو(لوسیانو پریرا دقیقه ۴۶): شروع سریع مسی‌ها، توپ را به منتظر محمد رساندند و این بازیکن به خوبی پریرا را در بین دو مدافع ملوان صاحب توپ کرد و این مهاجم برزیلی با استفاده تجربه بالای خود به سادگی دروازه ملوان را در همان شروع نیمه دوم باز کرد.

مس یک-ملوان سه(محمدرضا سلیمانی دقیقه ۷۲): خطای حامد لک بر روی محمدرضا سلیمانی پنالتی اعلام شد که این پنالتی توسط سلیمانی با فریب دادن لک، تبدیل به گل سوم ملوان شد.

مس یک-ملوان چهار (پویا پورعلی دقیقه ۸۸): خط دفاع مس رفسنجان و اشتباهاتش برای چهارمین بار دردسرساز شد. نفوذ پورعلی به محوطه جریمه موقعیتی تک به تک با حامد لک در اختیار این بازیکن قرار داد که به سادگی هر چه تمام‌تر، برای چهارمین بار دروازه مس و لک باز شد.

اخطار:
ملوان: حامد نور محمدی (۹)| مس: جلال‌الدین علی‌محمدی (۳۹)

اخراج:
مس: جلال الدین علی محمدی (۶۰)

🥇بهترین بازیکن زمین: پدرام قاضی پور
خط دفاع آشفته مس رفسنجان اگر چه در نتیجه تاثیرگذار بود اما عملکرد پدرام قاضی‌پور که زننده دو گل از ۴ گل ملوانی‌ها بود باعث شد این نتیجه بیشتر در توجهات قرار بگیرد. همچنین در طول بازی فرم پوریا پورعلی به عنوان هافبک بازیساز و میانی ملوان قابل توجه بود که در پایان بازی با گلی که به ثمر رساند مزد بازی‌ خوب خودش را گرفت.

دقایق حساس:

دقیقه ۳: نفوذ رضا جعفری از سمت راست به خوبی دفاع مس رفسنجان را دچار آشفتگی کرد اما ارسال او به داخل محوطه جریمه توسط علی عدنان دور شد.
دقیقه ۵: اشتباه مدافعان مس منجر شد توپ به سهیل فداکار مهاجم ملوان برسد و پس از محاصره شدن در میان علی عدنان و مجید نصیری، مهاجم ملوان روی زمین افتاد اما با دستور داور، بازی بدون هیچ توقفی دنبال شد.
دقیقه ۱۲: ضربه خطرناک فرشید باقری از پشت محوطه پس از برخورد به آرمان اکوان به کرنر رفت.
دقیقه ۱۳: ضد حمله بازیکنان ملوان روی حرکت تند و تیز جعفری و فداکار مدافعان مس را شوکه کرده اما در لحظه زدن ضربه آخر، با دخالت به موقع علی عدنان این توپ به سود ملوان به کرنر رفت.
دقیقه ۱۴: کرنر ارسال شده توسط بازیکنان ملوان با ضربه سر رضا جعفری همراه شد که با اختلاف از دروازه بیرون رفت و هیچ تغییری در نتیجه بازی به وجود نیامد.
دقیقه ۱۷: ضربه خطرناک علی عدنان از پشت محوطه جریمه پس از برخورد به زمین، به سمت دروازه ملوان رفت که فرشاد صداقت به سادگی این توپ را در آغوش گرفت.
دقیقه ۲۳: شوت از راه دور جلال‌الدین علی‌محمدی از پشت محوطه جریمه شلیک شد که صداقت درازکش این توپ را دفع کرد و اجازه نداد دروازه ملوان باز شود.
دقیقه ۴۷: منتظر محمد که زمینه‌ساز گل نخست می شد، این بار قصد داشت خودش هم گلزنی کند که ضربه این بازیکن با اختلافی زیاد به بیرون رفت.
دقیقه ۵۱: مسی‌ها در نیمه دوم به مراتب در خط حمله خود بهتر بودند و حتی شهباززاده اگر دقت بالایی به خرج می‌داد می‌توانست گل دوم تیمش را بزند که این اتفاق رقم نخورد.
دقیقه ۵۵: ضربه سهمگین آذرباد با واکنش تماشایی افشار صداقت راهی کرنر شد تا مسی‌‌ها همچنان در زدن گل دوم ناکام بمانند.
دقیقه ۷۸: ضربه سلیمانی از قوس محوطه جریمه شلیک شد که حامد لک در دو مرحله این ضربه را دفع کرد.
دقیقه ۸۰: ارسال منتظر محمد با ضربه سر شیمبا همراه شد که این ضربه نفس‌گیر از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۹۰+۴: ارسال قاضی پور از سمت چپ به بردبار رسید که ضربه سر او توسط حامد لک مهار شد تا وضعیت برای مسی‌ها بدتر از این نشود.

Share