پیش از دو برابر شدن، جریمه خودرو را پرداخت کنید!

افراد می‌توانند با استفاده از سایت و اپلیکیشن تاپ، در امنیت کامل اقدام به پرداخت جریمه‌ی خودرو پیش از دو برابر شدن آن کنند.

 

همان‌طور که اطلاع دارید، یکی از دغدغه‌های رایج رانندگان، دررابطه‌با پرداخت جریمه خودرو است. سرعت غیرمجاز، نداشتن معاینه فنی، نبستن کمربند ایمنی و بی‌توجهی نسبت به هشدارهای پلیس، ازجمله مواردی هستند که منجر به جریمه رانندگان خواهند شد.

ناگفته نماند که طبق قانون پلیس راهور، اگر مبالغ این خلافی به‌موقع پرداخت نشود و ۶۰روز از زمان صادرشدنش بگذرد، مبلغ جریمه ۲ برابر خواهد شد. لذا توصیه می‌شود که رانندگان به‌طور مرتب به استعلام خلافی خودرو پرداخته و جرایم مربوطه را قبل از اتمام مهلت پرداخت کنند.

خلافی‌هایی که درصورت عدم پرداخت، ۲ برابر می‌شوند

جریمه‌‌های رانندگی در انواع مختلفی وجود داشته و به روش‌های مختلفی قابل ثبت هستند. بعضی از آن‌ها ممکن است پس از مدتی بخشیده و برخی دیگر احتمال دارد ۲ برابر شوند. به همین دلیل، استعلام و پرداخت جریمه خودرو به‌طور مرتب، برای رانندگان از الزامات محسوب می‌شود. حال به بررسی خلافی‌هایی خواهیم پرداخت که ۶۰ روز بعد از زمان صدور، درصورت عدم پرداخت افزایش خواهند یافت.

جرایم تسلیمی، از جرایمی که قابلیت ۲ برابرشدن دارند

در این خلافی، پلیس بعد از متوقف‌کردن راننده، قبض اخطاریه‌ای که شامل مشخصات وسیله نقلیه، محل، نوع و زمان تخلف، مشخصات راننده و مشخصات افسر مربوطه است را پر کرده و برگه جریمه را به شخص متخلف تحویل می‌دهد.

جرایم الصاقی، شامل خلافی‌هایی که مبلغ آن‌ها افزایشی است

این جرایم معمولا زمانی رخ می‌دهد که راننده حضور فیزیکی نداشته و ماشین او در محدوده ممنوعه پارک شده است. در این شرایط، افسر پلیس قبض جریمه‌ای حاوی اطلاعاتی راجع‌به مشخصات وسیله نقلیه، محل، زمان و نوع تخلف، مشخصات افسر، به‌عنوان برگه جریمه به ماشین الصاق خواهد شد.

جرایم خودداری، شامل خلافی‌هایی که درصورت عدم پرداخت، ۲ برابر می‌شوند

این روش ۲ حالت دارد؛ یا خودرو به‌صورت تسلیمی متوقف شده و راننده حضور دارد اما از پذیرفتن قبض و جریمه‌ای که مرتکب آن شده خودداری کرده و آن را نمی‌پذیرد. در حالت دوم، پلیس فرمان ایست می‌دهد اما راننده توجهی نکرده و فرار می‌کند.

می‌بینید که در ۳ روش بالا، درصورتی‌که ۶۰ روز از صدور برگه جریمه بگذرد ولی راننده نسبت به پرداخت آن اقدامی نکند، بعدها ناچار به صرف هزینه‌ای ۲ برابر بابت جبران خلافی‌های خود خواهد بود.

فرصت پرداخت جریمه خودرو قبل از ۲ برابرشدن

جریمه خودرو برای همه کسانی که پشت فرمان می‌نشینند، می‌تواند یک اتفاق طبیعی اما تلخ باشد. حالا تصور کنید که این مبلغ به ۲ برابر برسد. قطعا پذیرفتن این موضوع برایتان سخت و ناخوشایند است. می‌دانید که جریمه خودرو، یک طرح جهت رعایت قوانین راهنمایی رانندگی و پیشگیری از هرج‌ومرج و تخلفات عمدی و سهوی است.

اما بااین‌حال تخفیفی برای رانندگان در نظر گرفته شده که مبنی بر فرصت ۶۰ روزه برای پرداخت جریمه است. چنانچه در این بازه زمانی، اقدامی جهت پرداخت خلافی صورت نگیرد، مبلغ جریمه افزایش خواهد یافت و راننده ناچار است که هزینه‌ای بابت سرپیچی و بی‌توجهی به قوانین نیز بپردازد.

امکان پرداخت جریمه خودرو با تلفن همراه

با فناورانه‌شدن خدمات دولتی، روش‌های ساده‌ای ایجاد شد تا شما بتوانید به‌صورت آنلاین از خلافی خودروی خود مطلع شد و نسبت به پرداخت آن اقدام کنید. در این راستا، شما قادر به استفاد از روش‌هایی همچون ورود به سایت‌ها یا استفاده از اپلیکیشن‌های پرداختی خواهید بود.

ناگفته نماند که یکی از ساده‌ترین روش‌ها نصب اپلیکیشن‌های مالی روی موبایل است. اغلب آن‌ها سامانه‌های جامعی هستند که امکان استعلام و مشاهده جزئیات تخلف‌ها را فراهم کرده تا شما دغدغه‌ای بابت صرف زمان‌ زیاد برای روش‌های حضوری پرداخت نداشته باشید.

بدین ترتیب دیگر نیازی نیست فرآیند استعلام و پرداخت خلافی را با مراجعه به دفاتر پلیس ۱۱۰ انجام دهید. سایت و اپلیکیشن تاپ به شما این امکان را داده که به تمام جزئیات تخلف، مانند زمان، مکان و حتی تصاویر ثبت‌شده از حادثه واقف شده و جریمه هر تخلف را به‌صورت جداگانه بپردازید.

تاپ، با بیش از ۱۰۰سرویس کاربردی خود، به شما این قابلیت را می‌دهد که گستره وسیعی از خدمات مالی و بانکی را به‌واسطه آن انجام داده و لذت راحتی در انجام امور الکترونیکی را بهتر تجربه کنید.

سخنان پایانی

پرداخت جریمه خودرو برای رانندگان، معضل مهمی است که باید به‌موقع نسبت به انجام آن اقدام کنند. در غیر این صورت مبلغ این جرایم، ۲ برابر محاسبه خواهد شد. اما مزیتی که تکنولوژی امروز در اختیار رانندگان قرار داده، امکان اطلاع از خلافی‌های صورت‌گرفته و پرداخت آنلاین مبلغ آن‌هاست.

افراد می‌توانند با استفاده از سایت و اپلیکیشن تاپ، در امنیت کامل اقدام به پرداخت جریمه‌ی خودرو پیش از دو برابر شدن آن کنند. فراموش نکنید که تاپ، تحت نظارت پلیس فتا و بانک مرکزی فعالیت داشته و ضمن ارائه خدماتی جامع و گسترده، بستری امن و سریع را برای کاربران خود فراهم کرده است.

Share