با دستور العمل شورای عالی امنیت ملی

ممنوعیت تردد، اقامت و اشتغال اتباع خارجی به ویژه افغانستانی در گیلان

مدیرکل امنیتی، انتظامی و اتباع استانداری گیلان اعلام کرد: تردد، اقامت و اشتغال اتباع خارجی به ویژه اتباع افغانستان در استان ممنوع است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، روح اله بخشی نژاد مدیرکل امنیتی، انتظامی و اتباع استانداری گیلان با اشاره به ممنوعیت تردد، اقامت و اشتغال اتباع خارجی در ۱۶ استان کشور از جمله گیلان، گفت: این ممنوعیت موضوع جدیدی نیست و در برخی استان ها، اتباع و مهاجران خارجی ذکر شده نباید حضور داشته باشند.
وی افزود: در حال حاضر با دستور العمل ابلاغی از سوی شورای عالی امنیت ملی کشور تردد، اقامت و اشتغال اتباع کشور افغانستان در گیلان ممنوع است و در صورت ورود غیر قانونی افراد یاد شده از سوی فراجا دستگیر و به کشورشان باز گردانده می‌شوند.
مدیرکل امنیتی، انتظامی و اتباع استانداری گیلان با اشاره به استان‌های ممنوعه برای اقامت اتباع افغانستانی تصریح کرد: استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، گیلان، مازندران، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و همدان برای اقامت اتباع خارجی ممنوع و نیز بخش‌هایی از استان‌های اصفهان، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، سمنان، قزوین، فارس، کرمان، گلستان، مرکزی و یزد نیز برای این اتباع ممنوع می‌باشد.
به گفته روح اله بخشی نژاد با نظر به تحولات کشور افغانستان و خروج ارتش تروریستی آمریکا، حضور اتباع آن کشور در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به جمهوری اسلامی سیر صعودی داشته و استان گیلان هم یکی از استان‌هایی است که کمترین میزان حضور اتباع افغانستانی را دارد.

Share