یک گروگان گیری دیگر در شیراز

جزئیات گروگان‌گیری خونین در شیراز؛ انگیزه گروگان گیران چه بود؟

مردی که به دنبال یافتن دختر گمشده اش بود و گمان می‌کرد یکی از دوستان او از سرنوشت دخترش خبر دارد او را همراه با پسری جوان ربوده و به گروگان گرفت اما این ماجرا پایان تلخی داشت.

جزئیات گروگان‌گیری خونین در شیراز

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ساعت ۱۱ شنبه به پلیس شیراز خبر رسید که دختر و پسری جوان توسط ۳ مرد به گروگان گرفته شده اند. گروگان‌گیران پدر و پسری همراه با یکی از دوستان‌شان بودند که دختر و پسر جوان را در حوالی خیابان خبرنگار شیراز به زور سوار خودرو کرده و با خود برده بودند.

به دنبال اعلام این خبر تیم‌های ویژه ای از پلیس برای رهایی دو گروگان طرح مهار را به اجرا درآورده و کنترل خروجی‌های شهر را به دست گرفتند. آنها کمی بعد موفق به شناسایی خودروی گروگان‌گیران شده و با آنها درگیر شدند. در این بین گروگان‌گیران پسر جوان را با شلیک گلوله به قتل رساندند و به فرار خود ادامه دادند. درگیری بین پلیس و گروگان گیران حدود یک ساعت و نیم طول کشید تا اینکه سرانجام مرد گروگان‌گیر مجروح شد، پسرش با گلوله پلیس از پا درآمد و دوست شان موفق به فرار شد.

سردار رهام بخش حبیبی، رئیس پلیس فارس در این باره گفت: منشا این پرونده اختلافات خانوادگی بود. آدم ربایان با پهن کردن دام به بهانه خرید و فروش حیوان خانگی برای گروگان دختر، او و پسر جوان را که همکارش بود حوالی خیابان سوار ماشین کرده و ربوده بودند. در جریان این حادثه دختر ربوده شده صحیح و سالم آزاد و به آغوش خانواده اش بازگشت؛ اما گروگان پسر قبل از رسیدن پلیس به دست آدم رباها به قتل رسید.

او ادامه داد:‌ در این عملیات یکی از ماموران نیز به طور سطحی مجروح شد و تلاش‌ها برای دستگیری متهم فراری ادامه دارد.

Share