براساس منابع غیررسمی؛

AFC سپاهان را نقره‌داغ کرد

کمیته انضباطی AFC نتیجه دیدار سپاهان – الاتحاد در مرحله گروهی لیگ قهرمانان را به سود نماینده عربستان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از “ورزش ‌سه”، سپاهان و الاتحاد قرار بود روز دهم مهر ماه ۱۴۰۲ در ورزشگاه نقش جهان و در چارچوب هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم بروند، که با تصمیم ناگهانی باشگاه عربستانی و ترک ورزشگاه توسط الاتحادی‌ها این بازی لغو گردید.
طی هفته‌های گذشته گمانه‌زنی‌های زیادی درباره سرنوشت این مسابقه انجام شده است، اما حالا منابع غیررسمی از اعمال یک حکم سنگین انضباطی علیه سپاهان به شرح زیر خبر می‌دهند:
«بر این اساس کمیته انضباطی AFC پس از بررسی‌های لازم رای خود را صادر و طی آن تیم سپاهان را ۳ بر صفر بازنده اعلام کرده است. همچنین براساس این رای باشگاه سپاهان به پرداخت ۲۰۰ هزار دلار جریمه نقدی و برگزاری ۳ بازی خارج از ورزشگاه نقش جهان محکوم شده است.»

منابع غیررسمی در حالی صدور این حکم در کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا را تایید می‌کنند، که مسئولان باشگاه سپاهان تاکید دارند که ناظرین AFC هیچ درخواستی برای ایجاد تغییرات در ورزشگاه نقش جهان نداشته‌اند و به همین دلیل هم جلسه تمرینی زردپوشان عربستانی یک روز قبل از مسابقه بدون هیچ مشکلی در ورزشگاه نقش جهان برگزار شده است.

از سوی دیگر آنها تاکید دارند که جلسه هماهنگی پیش از مسابقه نیز بدون هیچ مشکلی و با درنظر گرفتن تمامی موارد برگزار شده و امضای تمام حاضرین در جلسه در زیر برگه آن به صورت مستند موجود است.
از سوی دیگر مسئولان باشگاه عربستانی پس از برگزار نشدن این مسابقه بارها تاکید کردند که مجوز حضور آنها در زمین از سوی ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا داده نشده و آنها آماده ورود به زمین بوده‌اند.

بی‌شک این حکم در صورتی که به صورت رسمی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شود، با اعتراض باشگاه سپاهان مواجه خواهد شد و این رای سپس باید در کمیته استیناف AFC مورد بررسی قرار بگیرد و تا آن زمان مسئولان برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نمی‌توانند تغییر در جداول را با توجه به حکم صادره اعمال کنند. البته که حتی در صورت رد شدن اعتراض باشگاه سپاهان توسط کمیته استیناف کنفدراسیون فوتبال آسیا، باشگاه اصفهانی به دادگاه عالی ورزش (CAS) شکایت می‌برد.
نکته دیگر که این پرونده را پیچیده کرده، محدودیت‌های زمانی درباره اعلام رای است. مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی دنبال می‌شود که از هشت گروه، به استثنای تیم‌های اول، ۵ تیم برتر دوم هم می‌توانند به مرحله حذفی راه پیدا کنند و به همین دلیل باید مسئولین ای اف سی خیلی زود راهی برای حل و فصل پرونده بازی سپاهان و الاتحاد پیدا کنند، تا هم جدول گروه سوم که سپاهان در آن حاضر است و هم جداول سایر گروه‌ها شکل واقعی پیدا کند.

Share