مدیرکل پزشکی قانونی استان گیلان خبر داد:

پیکر همه قربانی حادثه آتش سوزی لنگرود به خانواده‌ها تحویل داده شد

مدیرکل پزشکی قانونی استان گیلان گفت: پس از انجام مراحل تخصصی و آزمایشات DNA،علت فوت و هویت ۳۲ قربانی حادثه آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود شناسایی و روز گذشته(دوشنبه ۱۵ آبان) پیکر ۲۹ تن از این قربانیان و در روز جاری نیز سه پیکر باقیمانده تحویل بستگان شد.

کمپ ترک اعتیاد لنگرود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر علی سلیمانپور گفت: پیکر ۳۲ قربانی این حادثه ظهر روز جمعه ۱۲ آبان ماه به پزشکی قانونی رشت ارجاع شد اما از آنجا که این اجساد دچار سوختگی‌های شدید بودند شناسایی آنان با معاینه ظاهری و روش‌های معمول امکان‌پذیر نبود.

وی با اشاره به اینکه شناسایی قربانیان حادثه آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد از طریق آزمایش ژنتیک صورت گرفت، تصریح کرد: پزشکی قانونی استان گیلان با تشکیل تیم تخصصی متشکل از کارشناسان ژنتیک و پزشکان قانونی و با کار شبانه روزی، ظرف ۴۸ ساعت کار شناسایی و تعیین هویت قربانیان و همچنین معاینه و تعیین علت فوت آنان را انجام و پیکرها را به خانواده‌های قربانیان تحویل داد.

سلیمانپور با تاکید بر اینکه پزشکی قانونی همواره تلاش می‌کند با کار جهادگونه ضمن رعایت همه جهات تخصصی و با استفاده از پیشرفته‌ترین روش‌های علمی و تجهیزات تخصصی بهترین و سریع‌ترین خدمات را به مراجعین این دستگاه ارائه کند، اظهار کرد: در این حادثه نیز با تلاش شبانه روزی همکاران در کمترین زمان ممکن پاسخ به استعلامات مرجع قضایی ذی ربط از جمله تعیین علت فوت و شناسایی قربانیان ارائه و پیکر کلیه قربانیان تحویل بستگان شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان گیلان همچنین افزود: با توجه به ابعاد دلخراش حادثه وعدم تمکن خانواده قربانیان، با هماهنگی و دستور مساعد رییس سازمان پزشکی قانونی و مرجع قضایی ذی ربط، تعرفه‌های مربوط به معاینات و آزمایشات تخصصی انجام شده در پزشکی قانونی برای کلیه این فوت شدگان رایگان محاسبه شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، یادآور می‌شود بر اساس سیاست‌های سازمان مبنی بر تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمات مناسب به مردم و در جهت کاهش آلام داغ‌دیدگان در حوادث جمعی، قربانیان و متوفیان حوادث دسته جمعی به صورت رایگان معاینه و تعیین هویت می‌شوند.

Share