مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد؛

صدور هشدار سطح نارنجی در استان گیلان | وزش باد گرم و افزایش دما

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی در این استان خبر داد و گفت: شهروندان و مسافران از روشن کردن آتش در مراتع و عرصه های جنگلی خودداری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد دادرس با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جریانات جنوبی در منطقه است.

وی با بیان اینکه وزش باد جنوبی تا روز سه شنبه در ارتفاعات و دامنه شدت دارد، افزود: در برخی نقاط ساحلی و جلگه‌ای طی ساعات شب و صبح پدیده مه یا مه آلود بودن مورد انتظار است.

دادرس با اشاره به اینکه طی امروز با توجه جنوبی بودن جریانات و وزش باد گرم شرایط برای افزایش دما مهیا است، ادامه داد: بعضی مناطق رعد و برق و تگرگ و در ارتفاعات بالادست بارش‌ها به صورت برف است.

وی با تاکید بر اینکه دمای هوا امروز ۵ تا ۱۰ درجه سلسیوس افزایش می‌یابد، اضافه کرد: با توجه به وزش باد تمامی پرواز هواپیماهای سبک، تفریحی و گلایدر و … لغو شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی جوی و دریایی در گیلان خبر داد و گفت: شهروندان و مسافران از روشن کردن آتش در مراتع و عرصه‌های جنگلی خودداری کنند.

وی با بیان اینکه تمهیدات در بخش کشاورزی اندیشیده شود، ادامه داد: تردد در جاده‌ها به ویژه در محورهای کوهستانی، اجتناب از فعالیت کوهنوردی طی این مدت پرهیز شود.

Share