راز ترک اعتیاد با کمک کلینیک ترک اعتیاد نگین

بیمارستان نگین ترک اعتیاد یک واحد متخصص درمانی و بازیابی برای افراد مبتلا به اعتیاد به هر نوع مواد مخدری است.

مبتلا شدن به اعتیاد ریشه در مشکلات روحی روانی افراد دارد. امروزه بهترین روش برای جلوگیری از ابتلا به اعتیاد، آگاهی نسبت به آن است. دلایلی مانند فقر، ناآگاهی از تاثیرات مخدر اعتیاد، افسردگی و … از دلایل ابتلای اغلب افراد به مواد مخدر محسوب می شود. زمانی که فرد به مواد مخدر مبتلا می شود، برای ترک اعتیاد باید مراحلی را طی کند. امروزه روش هایی سنتی که برای ترک اعتیاد به کار گرفته می شد، منسوخ شده اند. مراحلی که برای ترک اعتیاد موفق در نظر گرفته می شوند باید علمی و بر پایه اصول پزشکی و روانپزشکی انجام شود. در این روش ها برای ترک افراد از مواد مخدر مراحلی وجود دارد که مصرف کننده با گذراندن این مراحل با احتمال بسیار بالایی عدم بازگشت به مصرف را تجربه می کند. برای گذراندن این دوره ها حتما باید از یک کلینیک ترک اعتیاد معتبر کمک گرفت، چرا که با روش های ترک سنتی و غیر اصولی ترک اعتیاد میسر نیست.

راز اول آگاهی از اعتیاد

آگاهی از اعتیاد و اثرات مخرب آن بر زندگی می تواند به عنوان یک مانع برای گرایش به سمت آن محسوب شود. امروزه دولت ها به روش های متفاوتی مانند آموزش در مدرسه و اطلاع رسانی با استفاده از رسانه سعی بر این دارند تا افراد جامعه را با اثرات اعتیاد آشنا کنند.
متاسفانه به دلایلی مانند در دسترس بودن انواع مخدر در جامعه، به طور روزافزون شاهد ابتلای تعداد بیشتری از جوانان به مواد مخدر هستیم. اغلب افرادی که به مواد مخدر مبتلا می شوند پیش زمینه ای از اثرات آن دارند. یک بار مصرف ماده مخدر سبب اعتیاد نمی شود، اما هیجان و شوقی که افراد بعد یک بار استفاده از این مواد دارند آن ها را به سمت استفاده مداوم سوق می دهد. فردی که به اعتیاد مبتلا شده است باید قبل از جلسات معاینه و روان درمانی بپذیرد که اعتیاد چه مضراتی را برای زندگی فردی و اجتماعی او به وجود می آورد.

راز دوم پذیرش اعتیاد

زمان ترک برای مصرف کننده از این مرحله شروع می شود. یعنی این که فرد قبول می کند که به اعتیاد مبتلا است. متاسفانه بسیاری از افرادی که با اعتیاد دست و پنجه نرم می کنند یا به اعتیاد خود واقف نیستند و یا آن را نمی پذیرند. در اصول روانشناسی که برای ترک اعتیاد وجود دارد تا زمانی که فرد اعتیاد خود را نپذیرد، نمی توان هیچ اقدامی برای ترک او انجام داد. با پذیرش به اعتیاد فرد زمینه های عزت نفس را در خود تقویت می کند تا بتواند مراحل بعدی ترک اعتیاد را پشت سر بگذارد.

راز سوم اراده برای ترک اعتیاد

اراده به معنی این است که فرد برای ترک اعتیاد قدرت درونی کافی را در خود به وجود آورد و خود را برای سختی هایی که در مسیر ترک اعتیاد وجود دارد آماده کند. تغییر سبک زندگی و انجام اعمالی که باعث می شوند فرد کمتر به سمت اعتیاد گرایش داشته باشد از یک اراده و عزت نفس قوی نشات می گیرد.
ضرورت داشتن اراده برای ترک اعتیاد از این رو مهم است که اگر فرد برای ترک اراده لازم را نداشته باشد حتی اگر در بهترین کلینیک های ترک اعتیاد هم اقدام به ترک نماید با احتمال قوی دوباره به سمت مواد مخدر گرایش پیدا می کند. یکی از عواملی که باعث می شود فرد بعد از ترک، به سمت اعتیاد نرود داشتن اراده قوی است. مهم ترین و کلیدی ترین راز در ترک اعتیاد داشتن اراده برای ترک است، اما باید به این نکته توجه کرد که اراده به تنهایی برای ترک اعتیاد کافی نیست.

راز چهارم مراجعه به مراکز تخصصی درمان و ترک اعتیاد

امروزه مراکزی برای ترک اعتیاد وجود دارد که افراد می توانند برای گذراندن دوره ترک خود به کمپ مراجعه کنند. کمپ ها، کلینیک ها و بیمارستان های تخصصی به عنوان مراکزی شناخته شده اند که بیشترین تاثیر را در ترک مصرف کننده ها داشته اند. مراکز تخصصی ترک اعتیاد بیشترین و بهترین خدمات درمانی جسمی و روانی را به مصرف کنندگان ارائه می دهند. روش های سنتی مانند حبس کردن مصرف کننده، فشار و زور فیزیکی و سایر روش های مشابه از نظر علمی و روانی منسوخ شده اند. کلینیک های تخصصی ترک اعتیاد بهترین گزینه برای ترک محسوب می شود، زیرا در آن ها علاوه بر ریشه یابی علل اعتیاد تلاش بر آن است تا فرد از نظر جسمی و روانی در وضعیت بهتری قرار گیرد. در کلینیک های تخصصی ترک اعتیاد از بهترین راه های ترک اعتیاد استفاده می شود تا افراد راحت تر ترک کنند.

راز پنجم تقویت انگیزه و اراده برای جلوگیری از بازگشت به اعتیاد

بعد از طی کردن دوره ترک جسمانی و با قرار گرفتن فرد در جامعه وسوسه های روانی او شروع می شود. این وسوسه ها ممکن است منجر به لغزش و مصرف دوباره مواد شوند. اهمیت مراجعه به کلینیک های ترک اعتیاد معتبر، در این جا خود را نشان می دهد، چرا که در مراکز معتبر ترک اعتیاد سعی بر آن است تا با تغییر زندگی مصرف کننده او را تا حد ممکن از وسوسه های روانی برای مصرف مجدد باز دارند. نظم داشتن انگیزه در زندگی بعد از ترک اهمیت زیاد دارد. فرد با برنامه ای مشخص و با شرکت در جلسات فردی و گروهی که برای ترک اعتیاد در نظر گرفته شده است می تواند اراده خود را قوی کند و بر وسوسه های درونی غلبه کند.

راز ششم روانکاوی و تمرین های فردی

نوسانات ذهنی مصرف کننده بعد از ترک خود را نشان می دهد. گرایش به مواد مخدر فرد را از نظر روانی تحت فشار قرار می دهد. وجود روانپزشک، روانشناس و مشاور در کلینیک های ترک اعتیاد الزامی است تا بتوانند مشکلات روحی و روانی فرد برای بازگشت به مسیر اعتیاد را ریشه کن کنند.
روانشناسان در طول دوره ترک و بعد از آن به فرد کمک می دهند تا با تکنیک هایی بر وسوسه های گرایش به مواد مخدر دوری کنند. اجرای تمرین های فردی و روان کاوی تاثیر بسیار مثبتی در روند بهبود بیمار می کند و به او کمک می کند تا با اراده ای بهتر به ترک اقدام نمایند و از مواد مخدر دوری کند.

بیمارستان نگین ترک اعتیاد یک واحد متخصص درمانی و بازیابی برای افراد مبتلا به اعتیاد به هر نوع مواد مخدری است. تیم تخصصی بیمارستان نگین با تجربه و تعهد به ارائه برنامه‌های درمانی برای هر فرد می‌پردازد. این برنامه‌ها شامل مراحل مختلفی از ترک اعتیاد، مشاوره روان‌شناختی و پشتیبانی مستمر است. ترک اعتیاد مرحله مهمی در تحقق زندگی سالم و خوب است و کلینیک ترک اعتیاد نگین  شما را در راه رسیدن به این هدف یاری می کند.

Share