اصولگرایان انتخابات را کلید زدند

حدادعادل: باید مجلس انقلابی تشکیل دهیم | قواره و معدل مجلس یازدهم قابل قبول است

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم مشارکت بالا در این انتخابات شکل بگیرد، گفت: باید علاوه بر مشارکت بالا، بکوشیم یک مجلس کارآمد، انقلابی و متخصص تشکیل دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، غلامعلی حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در نشست انتخاباتی مبنا که با شعار «مشارکت بالا، همگرایی و کارآمدی، مجلس انقلابی» با حضور محمدباقر قالیباف، محسن رضایی و جمعی از نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی، در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به تحولات اخیر فلسطین بیان کرد: پیش‌بینی جنگ فعلی آسان نیست و امیدواریم به سود اسلام و فلسطین تمام شود و آثار و نتایج این رخداد تعیین‌کننده خواهد بود.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی، در شیوه جنگ فلسطینی‌ها یک تغییر مهم شکل گرفت و متحول شد. این مبارزات از مبنای قومیتی به مبنای اسلامی تغییر یافته و جهانی‌تر شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دنیای غرب همگان را به تبعیت از نظم نوین جهانی دعوت می‌کند. اسراییل از کدام‌یک از نظم‌های جهانی تبعیت می‌کند؟ یک فایده از آنچه امروز در غزه در حال وقوع است، این است که چهره واقعی و بی‌نقاب غرب و آمریکا را به جهانیان و مسلمان نشان می‌دهد. امام راحل(ره) سال‌ها قبل درباره برخی در داخل کشور فرمودند « امیدوارم آن‌ها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند»؛ البته این اتفاق هم بسیاری را در داخل کشور بیدار خواهد کرد. این وقایع در داخل کشور ما هم آثار مهمی خواهد داشت.

حداد عادل عنوان کرد: جریانات سیاسی داخلی بدانند اگر درباره آنچه در منطقه و فلسطین رخ می‌دهد، موضع روشن و شفاف نگیرند روز به روز فاصله‌شان از مردم بیشتر و وجاهت آنان کمتر خواهد شد.

وی اظهار داشت: تأکید می‌کنم که کار تشکیلاتی و اجتماعی سیاسی باید انجام بگیرد. در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب از نظر ایجاد تشکیلات سیاسی کشوری به اندازه لازم رشد نکرده‌ایم و در مقایسه با نهادهای دیگر، عقب هستیم. کار سیاسی نباید منوط به ایام انتخابات باشد.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: باید برای حفظ انقلاب دائما کار جهادی انجام بدهیم. بعد از تشکیل یک مجلس و یا یک دولت، باید عده‌ای برای کمک به آن دولت و یا آن مجلس کار کنند؛ در این زمینه ضعیف هستیم و باید کار کنیم.

حدادعادل اضافه کرد: آیا کسی منکر است که شرط پیروزی ما وحدت است؟ این بدیهی است اما متأسفانه خیلی وقت‌ها درگیر همین بدیهیات می‌شویم و مواردی بوده که شکست خورده‌ایم؛ در این زمینه مثال‌های فراوانی وجود دارد.

وی اضافه کرد: در شورای ائتلاف سعی می‌کنیم که ظرف وحدت باشیم و رسیدن به این مدل شورای ائتلاف حاصل ۲۰ سال کار سیاسی است. اصل کار شورای ائتلاف دعوت به وحدت است؛ این شورا متعلق به هیچ حزب خاص و هیچ تشکیلات خاص نیست. این شورا متعلق به انقلاب بوده و وفادار و ملتزم به همه اصول و ارزش‌های انقلاب است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تصریح کرد: ما به وجود احزاب و تشکل‌های سیاسی در جامعه باور داریم؛ ضعف و قدرت احزاب شاید وجود داشته باشد اما باید مورد توجه باشند. بنای این شورا بر نفی احزاب نیست. آیا کسی که حزب تشکیل می‌دهد، حزب را برای انقلاب می‌خواهد؟ یا اینکه انقلاب را برای حزب خود می‌خواهد؟ هر حزبی که بنای خدمت به انقلاب را داشته باشد، درب این شورا به روی آنان باز است.

حداد عادل گفت: پیروزی برای ما هدف نهایی نیست و بلکه حل مشکلات کشور، پیروزی است؛ باید پیروزی مقدمه خدمت باید و خدمت نیز نیروهای معتقد و متخصص را می‌طلبد.

وی اظهار داشت: همه باید تلاش کنیم مشارکت بالا در این انتخابات شکل بگیرد و افزایش مشارکت به سود کشور و انقلاب است. هم‌چنین باید علاوه بر مشارکت بالا، بکوشیم یک مجلس کارآمد، انقلابی و متخصص تشکیل دهیم. مردم در مشکلات هستند و گرانی، تورم، مشکل مسکن و غیره وجود دارد؛ اگر موفق به حل این مشکلات بشویم، مشارکت هم افزایش می‌یابد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب افزود: مجلس یازدهم خصوصاً در دوسال همزمان با دولت سیزدهم، موفق بوده و مدال قبولی را از رهبری معظم انقلاب گرفته است؛ ممکن است مواردی در هر مجلسی وجود داشته باشد اما قواره و معدل این مجلس قابل قبول است.

حداد عادل تصریح کرد: مجلس دستاوردهای قابل توجهی داشته و قوانین اقدام راهبردی برای رفع و خنثی‌سازی تحریم‌ها، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، جهش تولید دانش بنیان، تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، رتبه‌بندی معلمان و اصلاحات گوناگون در قوانین اقتصادی از جمله کارنامه مجلس یازدهم است.

وی خاطرنشان کرد: ما این دولت را از خودمان می‌دانیم و خودمان را از این دولت؛ کمک به دولت را وظیفه خود دانسته و موفقیت دولت را موفقیت خود و هم‌چنین مشکلات دولت را مشکلات خودمان می‌دانیم. ما ملتزم هستیم از این دولت حمایت کنیم؛ البته ممکن است این حمایت به‌صورت نقد واقع شود اما با انگیزه حمایت است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به همکاری مجلس و دولت، گفت: توزیع کالا‌برگ الکترونیکی بین دهک‌ها با نظم خوبی انجام می‌گیرد و این کار توسط یک شبکه صورت می‌پذیرد. این یک نمونه همکاری موفق دولت و مجلس است و نمونه دیگر نیز همکاری این دو نهاد در خصوص لایحه برنامه هفتم توسعه است.

حداد عادل در پایان گفت: آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور تمایل داشتند در این نشست حضور یابند ولی مشغله کاری فرصت نداد و به من گفتند که سلامم را به اعضای این نشست برسانید.

Share