معاون سیاسی استانداری گیلان خبر داد:

تحویل پیکر ۲۹ جان‌باخته حادثه لنگرود به خانواده‌ها؛ پنج نفر خدمه کمپ هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه پیکر ۲۹ جانباخته حادثه آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود امروز(دوشنبه) به خانواده ها تحویل شد، گفت: مراسم تدفین ۲۸ نفر از آنان انجام شد و یک نفر دیگر هم فردا در لنگرود دفن می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  محمد جلایی دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: کار تشخیص هویت ۳۲ جانباخته این حادثه که صبح جمعه گذشته رخ داد دیروز به انجام رسید و عمده آنان از روی اثر انگشت شناسایی شدند.

وی عنوان کرد: از این تعداد، اجساد ۲۹ نفر تحویل شد و سه نفر دیگر باقی مانده است که یکی از آنان فردا تحویل می‌شود اما هنوز خانواده ۲ فوتی دیگر مراجعه نکرده و دسترسی به آنان مقدور نشده است.

به گفته وی، اجساد تحویل شده توسط خانواده‌هایشان در شهرهای رودسر، املش، لنگرود و لاهیجان تدفین شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: ۵ نفر از جانباختگان و مصدومان این حادثه خدمه کمپ بوده اند، گفت: از این تعداد ۴ نفر در میان فوت شدگان و یک نفر در میان مصدومان هستند.

جلایی در زمینه وضعیت مصدومان این آتش سوزی هم افزود: ۵ نفر از مجروحان که در بیمارستان ولایت رشت تحت درمان بودند امروز ترخیص شدند و فردا سه شنبه نیز تعدادی دیگر از آنان مرخص می‌شوند.

معاون استانداری گیلان تصریح کرد: ۲ نفر از مصدومان این آتش سوزی به دلیل شدت سوختگی همچنان در بخش آی سی یو به سر می‌برند.

وی در ادامه در زمینه گزارش علت حادثه هم تصریح کرد: گزارش کامل بررسی علل واقعه توسط دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه آماده و به مراجع ذی صلاح تقدیم شده تا پس بررسی نهایی اطلاع‌رسانی شود.

جلایی همچنین از سفر هیات ۴ نفره‌ای مجلس شورای اسلامی برای بررسی دقیق این حادثه خبر داد و گفت: این هیات روز سه شنبه وارد گیلان شده و با حضور در محل حادثه برخی بررسی‌ها و پیگیری‌ها را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه همه مسئولان از فرمانداران تا پزشکی قانونی و غیره در این حادثه پای کار بودند از تلاش آن‌ها قدردانی و در ادامه از انتشار برخی خبرها بر مبنای حدس و گمان انتقاد کرد و افزود: تلاش شد اطلاع‌رسانی در این حادثه دقیق و صحیح انجام شود و انتظار می‌رود افراد، مسئولان و رسانه‌ها از طرح مباحث غیر کارشناسی خودداری کنند.

حوالی ساعت ۵:۴۵ دقیقه صبح جمعه بروز آتش سوزی در یک کمپ ترک اعتیاد در شهرستان لنگرود واقع در شرق گیلان منجر به فوت ۳۲ نفر و مصدومیت ۱۷ نفر شد.

Share