مدیران امور آبفای فومن و تالش در برنامه دریچه رادیو گیلان؛

بهره‌مندی صد درصدی مشترکین شهری فومن و تالش از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی

مدیران امور آبفای فومن و تالش در برنامه دریچه رادیو گیلان اظهار کردند: حدود ۱۰۰ درصد مشترکین شهری شهرستان‌های فومن و تالش از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیران امور آبفای شهرستان‌های فومن و تالش در برنامه زنده دریچه رادیو استان گیلان حضور یافته و با تشریح وضعیت خدمت‌رسانی به مردم عزیز این دو شهرستان، در خصوص پروژه‌های اجرایی با شنوندگان سخن گفتند.

وحید مهجور، مدیر امور آبفای فومن اظهار داشت: شهرستان فومن دارای ۳ شهر و ۱۴۲ روستای بالای ۲۰ خانوار است که از این تعداد تقریباً صد درصد مشترکین شهری و ۶۷ درصد مشترکین روستایی شامل ۱۲۴ روستا، تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب بوده از آب شرب سالم بهره‌مند هستند.

مهجور؛ کیفیت آب شرب شهرستان فومن را در حد استاندارد اعلام کرد و گفت: منابع تولید آب در سطح این شهرستان چاه‌ها هستند که به دلیل جلگه‌ای بودن این جغرافیا املاح آهن و منگنز بالایی در آب استحصالی وجود دارد، این املاح در واکنش به کلر تغییر رنگ و رسوبات ایجاد می‌کنند، اما آب خروجی چاه‌ها به تصفیه خانه سرداران شهید شهرستان فومن (سایت باغبانان) هدایت شده و پس از هواگیری، کلرزنی و گندزدایی وارد شبکه توزیع می‌شود و آب آشامیدنی باکیفیت در اختیار مشترکین عزیز قرار می‌گیرد؛ با این حال مردم عزیز در صورت ملاحظه کدورت یا هر مشکل دیگری در حوزه آب و فاضلاب می‌توانند با سمانه ۱۲۲ تماس گرفته و مشکل خود را ثبت کنند تا از سوی اکیپ امور آبفا رسیدگی و رفع مشکل صورت پذیرد.

مدیر امور آبفای فومن در ادامه سخنان خود به افتتاح ۳ پروژه آبرسانی در روستاهای خرم بیشه، تازه آباد و تالش محله در هفته دولت سال جاری اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۱ پروژه آبرسانی در سطح شهرستان در مرحله اجرایی قرار دارند.

حامد آذر، مدیر امور آبفای تالش نیز در خصوص خدمات شرکت در این شهرستان توضیحاتی داد و بیان داشت: تالش شهرستانی با وسعت بالاست که دارای ۵ شهر و حدود ۳۰۰ روستا می‌باشد، از این تعداد تقریباً ۲۳۰ روستا تحت پوشش خدمات شرکت بوده و از آب شرب سالم بهره‌مند هستند، اکثر روستاهای غیر تحت پوشش یا جزء روستاهای ییلاقی‌اند یا زیر ۲۰ خانوار ساکن دارند.

آذر تصریح کرد: با عنایت الهی و تلاش خدمتگزاران شرکت آب و فاضلاب، طی ۵.۶ سال گذشته با توجه به نیازهایی که در شهرستان احساس می‌شد، پروژه‌های بسیار عظیمی اجرایی شده است، مثل پروژه آبرسانی غرب دور که کل شهر هشت بر را پوشش می‌دهد یا پروژه احداث مخزن هزار مترمکعبی اسالم و پروژه‌های این چنینی که در بخش شهری انجام شده و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: متاسفانه در سنوات گذشته با توجه به میزان مصرف بالای آب در سطح شهرستان به خصوص در ایام پیک مصرف مانند تعطیلات عید نوروز یا مناسبت‌های دیگر به دلیل حضور حجم بالای گردشگران، با تنش و قطعی آب مواجه بودیم اما در حال حاضر با بهره برداری از پروژه بزرگ آبرسانی به غرب دور این مشکل تا حدود زیادی مرتفع شده و میزان قطعی آب شرب به حداقل رسیده است.

مدیر امور آبفای تالش با اشاره به، در حد استادارد ملی بودن کیفیت آب شرب در این شهرستان، خاطر نشان شد: تعداد پروژه‌های در حال اجرا زیاد است و تمام تلاشمان را داریم که چند پروژه تا ایام مبارک دهه فجر به اتمام و افتتاح برسد.

حامد آذر؛ در ادامه سخنان خود از مسئولین خواست با توجه به پایین بودن تعرفه فروش آب شرب در قیاس با هزینه تولید آن، به لحاظ تامین بودجه یاری و الطفات بیشتری داشته باشند تا در جهت خدمت‌رسانی به مردم شریف پروژه‌های بیشتری در حوزه آب و همچنین فاضلاب اجرایی و در مدار بهره برداری قرار بگیرد.

در پایان مصاحبه رادیویی؛ مدیران امور فومن و تالش ضمن پاسخگویی به سوالات مخاطبین که از طریق تماس یا ارسال پیامک با برنامه در ارتباط بودند؛ از مردم شریف گیلان خواستند تا در مصرف آب شرب صرفه جویی کنند و با مصرف درست، قدر این نعمت الهی را بدانند.

Share