برگزاری مراسم ترحیم و تشریف در بهشت زهرا

تحقیقات روانشناسی نشان می‌دهند که یک مراسم ختم و تدفین خوب، بر سلامت روان بازماندگان تأثیری مثبت دارد. در این صورت افراد بازمانده، از استرس‌ها و دردسرهای مراسم تدفین و عزاداری معاف می‌شوند و پذیرش واقعه‌ی مرگ عزیزان‌شان برای‌شان راحت‌تر و آسان تر است.

آیا تا بحال برایتان پیش آمده که مراسم ترحیم عزیزان یا آشنایان‌تان به خوبی برگزار نشده باشد؟ از دست دادن یک فرد مهم‌، می‌تواند آسایش و روتین زندگی را تا مدت‌ها مختل کند و ما را در انزوا‌یی طولانی مدت فرو ببرد. تحقیقات روانشناسی نشان می‌دهند که یک مراسم ختم و تدفین خوب، بر سلامت روان بازماندگان تأثیری مثبت دارد. در این صورت افراد بازمانده، از استرس‌ها و دردسرهای مراسم تدفین و عزاداری معاف می‌شوند و پذیرش واقعه‌ی مرگ عزیزان‌شان برای‌شان راحت‌تر و آسان تر است. بنابراین اگر انجام تشریفات مجلس عزاداری را به یک گروه کاربلد و حرفه‌ای بسپاریم، بار استرس ما قطعاً کم‌تر شده و دوره‌ی عزاداری راحت‌تری را سپری خواهیم کرد. در این مطلب قصد داریم تا شما را با گروه ترحیم و تشریفات آشنا کنیم. این گروه فوق‌العاده و حرفه‌ای با انجام دادن موزیک‌ها و مداحی‌های مختلف عزاداری، به صورت صفر تا صد تلاش می‌کنند که غم بزرگی را از دوش شما بازماندگان محترم بردارند.

حداقل نیازهای برگزاری مراسم تدفین در بهشت زهرا

حداقل نیازهای برگزاری مراسم تدفین، شامل موارد زیر است:

  1. آماده کردن فضای برگزاری: در اولین قدم، گروه برگزار کننده‌ی مراسم باید فضای مناسبی برای نشستن حضار و قرار دادن گل و سایر تزئینات آماده‌ کنند. بهتر است که مکانی که خانواده و نزدیکان درجه‌ یک فرد درگذشته قرار می‌گیرند، متفاوت باشد. همچنین گل‌ها و دسته‌ گل‌های سفید و مشکی باید طوری منظم شوند که جلوی حرکت و رفت و آمد عزاداران و دیگر افراد حاضر در بهشت زهرا را نگیرند.
  2. آماده کردن تشریفات: بعد از آماده شدن محیط، وقت این می‌رسد که گروه اجرا کننده‌ی مراسم، یک سن یا محلی برای اجرای مداحی یا آئین‌های مذهبی مختلف داشته باشند. این مکان بهتر است که در کنار محل پذیرایی باشد. بهتر است که تجهیزاتی شبیه باند و میکروفون هم در محل تعبیه شوند. این تجهیزات هم برای افرادی است که مشتاق‌اند چند کلمه‌ای درباره‌ی فرد تازه درگذشته صحبت کنند و هم برای گروه موسیقی‌ای که برای اجرای مراسم می‌آیند. گروه ترحیم و تشریفات، کلیه امکانات موسیقیایی مورد نیاز برای برگزاری یک مراسم آبرومند و خوب را دارد و می‌تواند به شما در برگزاری یک مراسم تدفین مناسب کمک کند.
  3. تدفین: این بخش از مراسم، مهم‌ترین و حیاتی‌ترین بخش زندگی بازماندگان است‌. معمولاً بازماندگان محترم در این بخش از مراسم به شدت درگیر احساسات می‌شوند. کار مهمی که گروه اجرا کننده‌ی مراسم باید در این مرحله انجام دهد، مدیریت کامل مراسم و تلاش برای ایجاد محیطی آرام‌تر و کم‌ کردن تنش‌ها است. این دقیقاً کاری است که گروه ترحیم و تشریفات قادر به انجام دادن آن است.
  4. مراسم عزاداری: بعد از انجام مراسم خاکسپاری و با گذشت چند ساعت، اوضاع کمی آرام‌تر خواهد شد و گروه موسیقی مراسم تلاش می‌کند که آهنگ‌ها یا مداحی‌هایی با تم آرام‌تر را اجرا کند. در این مرحله معمولاً حضار برای پذیرایی به جایی که از پیش تعیین شده می‌روند و صرفاً اقوام درجه یک در بهشت زهرا باقی می‌مانند. چیزی که یک گروه موسیقی حرفه‌ای باید در این مرحله بداند این است که با آرام‌تر شدن اطرافیان، سوز و گداز آهنگ‌های خود را بیشتر نکند و اجازه بدهد همه‌چیز در یک آرامش نسبی پیش برود.
  5. پذیرایی: در مراسم، پذیرایی از حضار صورت می‌گیرد که بیشتر نوع برگزاری آن به آئین‌ها و مذاهب مختلف بستگی دارد. معمولاً در ایران، این مرحله در غذاخوری‌ای بیرون از بهشت زهرا یا خانه‌ی بازماندگان انجام می‌شود. این رسم به این دلیل است که حضار بدانند که بازماندگان چقدر از همراهی و همدلی آن‌ها متشکر هستند.
  6. برگزاری مراسم هفتم و چهلم: بعد از تدفین، می‌توانید مراسم عزاداری هفتم یا چهلم را برگزار کنید. در این مراسم معمولاً افرادی که در مراسم تدفین نتوانستند حضور پیدا کنند و بزرگان فامیل دور هم جمع می‌شوند و از فرد از دنیا رفته یاد می‌کنند. گاهاً در این مراسم از گروه‌های موسیقی برای آبرومند تر کردن مراسم استفاده می‌کنند. همچنین نیاز است که برای این مراسم، تشریفاتی را برای پذیرایی و آماده کردن محیط در نظر بگیرید. این تشریفات بیشتر شامل قاب عکس‌ها برای مرور خاطرات فرد از دست رفته، دسته گل‌ها و پذیرایی مختصری است که از مهمانان باید به عمل آید.

برگزاری مراسم ترحیم و تشریف در بهشت زهرا توسط گروه ترحیم و تشریفات

گروه ترحیم و تشریفات یک گروه موسیقی حرفه‌ای برای مراسم‌ ترحیم شما است. این گروه کاربلد و فوق‌العاده، توانایی اجرا در قالب‌های مختلف مداحی، مولودی و آواز را دارند. در واقع شما می‌توانید سبک مورد نظر پاپ یا سنتی را با این گروه هماهنگ کنید و از این گروه انتظار بهترین و آبرومندترین اجراها را داشته باشید. وقت این گروه فوق‌العاده را شما می‌توانید برای مراسم‌های مختلف ختم، یادبود، سالگرد و تدفین هم رزرو کنید.

اگر هم از طرفداران موسیقی سنتی بی‌کلام هستید، این گروه قادر به اجرای قطعه‌های سنتی با نی و دف در بهشت زهرا است که مخصوص مراسم‌های ترحیم می باشد. فقط کافی است که با مراجعه به وب سایت ترحیم و تشریفات، روی بخش ارتباط با کارشناس کلیک کرده و با کارشناس این گروه معتبر ارتباط بگیرید.

Share