لاستیک کم اما گران است

بارگذاری قیمت مصوب لاستیک در سامانه ۱۲۴؛ نرخ بازار حداقل ۲ برابر است!

­رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: قیمت‌های مصوب لاستیک در سامانه ۱۲۴ ثبت و به اتحادیه فروشندگان لاستیک هم اعلام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از تسنیم، حسین فرهیدزاده با اعلام اینکه  قیمت‌های مصوب لاستیک در سامانه ۱۲۴ ثبت شده است، گفت: البته این قیمت ها به اتحادیه فروشندگان لاستیک هم اعلام شده و مردم می توانند با مراجعه به واحدهای صنفی لاستیک خرید خود را انجام دهند.

 وی افزود: مردم درصورت مشاهده هرگونه گرانفروشی و تخلف، مراتب را به سامانه ۱۲۴ اعلام کنند.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: بازرسان ما با بررسی شکایات در صورت احراز تخلف با متخلف برخورد قانونی می کنند.

در حال حاضر مشاهده سایت سامانه ۱۲۴ نشان از آن دارد که فعلاً قیمت تایر سواری بارز در خودروهای داخلی و تایر رادیال جی تی در خودروهای وارداتی بارگذاری شده است. البته بنا براعلام سازمان حمایت مابقی شرکت ها نیز به مرور قیمت های مصوب محصولات خود را در سامانه ۱۲۴ بارگذاری خواهند کرد.

حضور میدانی در بازار اما حکایت از آن دارد که با قیمتهای مصوب سازمان حمایت اساسا یک حلقه لاستیک هم در بازار وجود ندارد و حداقل قیمت لاستیکهای تولید ایران اعم از ایران تایر، بارز و یزد در بازار رشت ۲ برابر قیمتهای اعلامی است.

Share