در دیدار با محمد شیاع السودانی

پوتین: کشور مستقل فلسطینی باید تشکیل شود | خسارات وارده به غیرنظامیان به حداقل برسد

رئیس‌جمهوری روسیه با اشاره به شکست سیاست آمریکا در «خاورمیانه» بر لزوم عمل به قطعنامه‌های شورای امنیت درباره تشکیل کشور مستقل فلسطین تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه امروز سه‌شنبه پیش از آغاز دیدارش با محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در واکنش به ادامه درگیری‌ها میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی اظهار کرد: آمریکا تلاش کرد سازش در خاورمیانه را در انحصار خود درآورد اما توجهی به ایجاد راه‌حل‌های میانه و مورد قبول دو طرف نداشت.

رئیس‌جمهوری روسیه در ادامه گفت: من فکر می کنم که بسیاری با من موافق خواهند بود که تنش شدید در خاورمیانه نمونه آشکاری از شکست سیاست آمریکا در خاورمیانه است. برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل، تصمیم شورای امنیت سازمان ملل در مورد ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی باید اجرا شود. ایالات متحده در خاورمیانه سعی در انحصار حل و فصل داشت، اما متأسفانه نگران یافتن سازش‌های قابل قبول برای هر دو طرف نبود. برعکس، آنها با طرح ایده‌های خود در مورد چگونگی انجام این کار، هر دو طرف را – یعنی هر دو – ابتدا بر یکی، سپس بر طرف دیگر – اما هر بار بدون در نظر گرفتن منافع اساسی مردم فلسطین تحت فشار قرار دادند. اما در هر صورت، هر اتفاقی هم بیفتد، موضع ما این است که خسارات وارده به غیرنظامیان باید به حداقل برسد و به صفر برسد و ما از همه طرف های درگیر می خواهیم که این کار را انجام دهند.

پوتین گفت: روسیه خطر جذب طرف‌های جدید به درگیری فلسطین و اسرائیل را بالا می‌داند و کاهش تنش در آینده نزدیک در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل انتظار نمی‌رود.

اظهارات پوتین در حالی مطرح می‌شود که درگیری‌ها امروز (سه‌شنبه) در چهارمین روز از عملیات طوفان الاقصی توسط گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی حماس علیه اشغالگران صهیونیستی ادامه دارد. رژیم صهیونیستی در میان خشن‌ترین حملات هوایی، دریایی و زمینی در چهار روز گذشته، جنگ وحشیانه خود را در نوار غزه عمیق‌تر کرده و صدها شهید و هزاران زخمی بر جای گذاشته است.

Share