هواشناسی اعلام کرد؛

وزش باد جنوبی در گیلان طی فردا و کاهش ۳ تا ۷ درجه ای دما در پایان هفته

مدیرکل هواشناسی گیلان، از وزش باد جنوبی طی فردا خبر داد و تصریح کرد: شاهد افزایش سه تا هشت درجه ای متوسط دما تا اواخر وقت دوشنبه خواهیم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را صاف تا قسمتی ابری دانست و اظهار کرد: کمینه و بیشینه دمای هوای استان بین ۹ و ۲۶ درجه سلسیوس در نوسان است.

وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده استقرار توده هوای غالبا پایدار در منطقه دانست و افزود: جوی کم و بیش آرام همراه با افزایش دما و وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها طی ۴۸ ساعت آینده مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی گیلان از وزش باد جنوبی طی فردا خبر داد و تصریح کرد: شاهد افزایش سه تا هشت درجه ای متوسط دما تا اواخر وقت دوشنبه خواهیم بود؛ طی این مدت گاهی با شکل گیری ناپایداری های موقتی در بعضی نقاط رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست؛ همچنین در مناطق جلگه ای و ساحلی نیز پدیده مه پیش بینی می شود.

دادرس با بیان اینکه احتمال آسیب دیدن سازه های موقتی و سست و سقوط اجسام از ارتفاع و شکستن درختان و گسترش آتش سوزی جنگل ها و مراتع و… وجود دارد، خاطرنشان کرد: به تدریج از صبح سه شنبه با نفوذ سامانه ناپایدار و شمالی شدن جریانات، افزایش ابر و مه آلود بودن هوا و کاهش دما و بارندگی رگباری و شدید و وزش باد و رعد و برق و تگرگ تا چهارشنبه پیش بینی می شود.

وی از کاهش سه تا هفت درجه ای متوسط دمای هوا خبر داد و گفت: شرایط برای آبگرفتگی منطقه ای و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها و احتمال جاری شدن سیلاب موقتی و… تا چهارشنبه فراهم است.

مدیرکل هواشناسی گیلان یادآور شد: به طور موقت از ظهر چهارشنبه لغایت ظهر پنجشنبه غالبا آسمان صاف همراه با افزایش نسبی دما مورد انتظار است، اما مجددا به تدریج با نفوذ سامانه ناپایدار شرایط برای ابرناکی و کاهش دما و بارندگی و وزش باد و رعد و برق و تگرگ تا جمعه مهیا می شود.

Share