هواشناسی گیلان پیش بینی کرد؛

کاهش ۵ تا ۱۲ درجه ای دمای گیلان | احتمال آبگرفتگی معابر

مدیرکل هواشناسی گیلان، از کاهش پنج تا ۱۲ درجه ای دمای هوای از فردا خبر داد و گفت: از فردا به تدریج شاهد تقویت سامانه بارشی و سرد در استان خواهیم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد دادرس بیشینه و کمینه دمای هوای رشت را به ترتیب ۲۴ و ۱۵ درجه سلسیوس دانست و اظهار کرد: امروز آسمان گیلان کمی ابری تا نیمه ابری، همراه با مه صبحگاهی، گاهی افزایش ابر و وزش باد و احتمال بارندگی پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ جریانات کم و بیش ناپایدار به منطقه است، افزود: طی امروز غالبا ابرناکی، بارندگی پراکنده و رعد و برق مشاهده می شود، اما از فردا به تدریج شاهد تقویت سامانه بارشی و سرد در استان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان، ابرناکی، مه آلود شدن هوا، وزش باد، بارندگی و رعد و برق را از جمله پدیده های مورد انتظار برای ۴۸ ساعت آینده دانست و تصریح کرد: احتمال تگرگ و در ارتفاعات بالای ۲۰۰۰ متر احتمال بارش برق تا روز یکشنبه وجود دارد.

دادرس، از کاهش پنج تا ۱۲ درجه ای دمای هوای از فردا خبر داد و گفت: آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل ها، لغزندگی سطح جاده ها پیش بینی می شود. همچنین احتمال خسارت به سازه ها، لغزش و رانش زمین و اصابت صاعقه در این مدت دور از انتظار نیست.

وی بیشینه ارتفاع موج دریا طی امروز را یک متر دانست و اضافه کرد: از فعالان بخش های مختلف کشاورزی و شهروندان می خواهیم نکات ایمنی را رعایت و از تردد در حاشیه رودخانه ها و استقرار در فضای باز خودداری کنند.

انتهای پیام

Share