طوفان الاقصی...

هنیه: در آستانه پیروزی بزرگ و فتحی آشکار هستیم | هرتزوگ: عملیات حماس، با حمایت و هدایت ایران صورت گرفت

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین روز شنبه در سخنانی گفت که در آستانه پیروزی بزرگ و فتحی آشکار هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین عصر امروز گفت که ما در آستانه پیروزی بزرگ و فتحی آشکار در جبهه غزه هستیم.

وی در ادامه گفت: «چه کسی تصور می‌کرد که شاهد قهرمانی و شجاعت مردان مقاومت باشیم که به پیروزی رسیدند؟»

رئیس دفتر سیاسی حماس اضافه کرد: «غزه امروز ننگ شکست را از امت (اسلام) پاک می‌کند».

هنیه اضافه کرد: «این نبردی است که آزادسازی بیت‌المقدس، سرزمین و مردم‌مان و آزادی اسیرانمان از زندانهای اشغالگر صهیونیستی را آغاز می‌کند».

وی گفت: «ما به آنها و به تمام دنیا هشدار دادیم که درباره آنچه که در بیت المقدس و مسجدالاقصی می‌گذرد، سکوت نخواهیم کرد حتی اگر همه سکوت کنند».

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: «بیش از ۶ هزار نفر از زندانیان‌مان در زندان‌های اشغالگران زیر شکنجه و آزار به سر می‌برند».

هنیه اضافه کرد: «چند بار به شما در مورد اقداماتتان در سرزمین‌هایمان در خط سبز علیه مردم‌مان هشدار دادیم؟»

وی افزود: «مسجد الاقصی در خطر واقعی بوده و ما اطلاعاتی مبنی بر این داریم که اشغالگران قصد داشتند به تجاوزات خود به مقدسات ما ادمه دهند».

رئیس دفتر سیاسی حماس اضافه کرد: نبرد برای آزادی سرزمین و اسیرانمان در زندان‌های اشغالی را ادامه می‌دهیم.

وی گفت: «مردم‌مان باید در بالاترین سطح آمادگی باشند زیرا نبرد به قلب موجودیت رژیم صهیونیستی کشیده شده است».

هنیه افزود: «از مردم برای شرکت در این نبرد دعوت می‌کنیم زیرا این، نبرد یک ملت است که ما آن را آغاز کردیم و با پیروزی به پایان خواهیم رساند».

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: «تنها در عرض چند دقیقه دشمن را از حالت تعادل خارج کردیم و به این دشمن که تهدید و عربده کشی می‌کند می‌گوییم که قدس برای ماست و سرزمین برای ماست، پس از آن خارج شوید».

وی اضافه کرد: «ما به عادی‌سازان روابط می‌گوییم که اسرائیل نمی‌تواند از شما محافظت کند و آنچه را که از آن می‌خواهید بدست نخواهید آورد».

هنیه افزود: «به عادی سازان روابط می‌گوییم به این رژیم بنگرید که نمی‌تواند از خود حمایت کند پس چگونه می‌تواند از شما حمایت کند».

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: «این درگیری با توافق‌های عادی سازی حل نمی‌شود، بلکه در میدان و به دست مجاهدین و تلاش مردم حل خواهد شد».

صبح روز شنبه (امروز) بود که بعد از انتشار خبرها درباره حملات بیش از دو ساعته موشکی و راکتی از نوار غزه به مناطق مختلف رژیم صهیونیستی شامل تل‌آویو، «محمد الضیف» فرمانده کل کتائب القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

به گفته فرمانده کل کتائب القسام، «در حمله اول عملیات طوفان الاقصی به مواضع دشمن، فرودگاه‌ها و استحاکاماتشان بیش از ۵ هزار موشک و راکت شلیک شد».

نیروهای مقاومت همچنین در اقدامی بی سابقه به حداقل هفت شهرک‌صهیونیست‌نشین نفوذ کردند که یک شکست تمام عیار امنیتی و اطلاعاتی برای رژیم موقت محسوب می‌شود؛ ویدئوهای زیادی از حضور رزمندگان عزالدین القسام در داخل شهرک‌ها منتشر شده است.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی امروز (۱۵ مهر) از افزایش تلفات صهیونیست‌ها در پی عملیات بزرگ نیروهای حماس در شهرک‌های صهیونیست‌نشین، به ۱۰۰ کشته و بیش از ۸۰۰ زخمی خبر داد.

در این میان «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام به شبکه الجزیره گفت که عملیات «طوفان الاقصی» در مرحله اول خود قرار دارد.

ادعای هرتزوگ: عملیات حماس، با حمایت و هدایت ایران صورت گرفته است

اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی امروز شنبه مدعی شد که عملیات امروز جنبش حماس به مناطقی در جنوب فلسطین اشغالی، با حمایت و هدایت جمهوری اسلامی ایران بوده است.

صبح امروز، بعد از انتشار خبرها درباره حملات بیش از دو ساعته موشکی و راکتی از نوار غزه به مناطق مختلف رژیم صهیونیستی شامل تل‌آویو، «محمد الضیف» فرمانده کل کتائب از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

به گفته فرمانده کل کتائب القسام، «در حمله اول عملیات طوفان الاقصی به مواضع دشمن، فرودگاه‌ها و استحاکاماتشان بیش از ۵ هزار موشک و راکت شلیک شد».

خبرگزاری آناتولی به نقل از هرتزوگ گزارش داد: امروز چهره واقعی حمایس را دیدیم؛ ارتشی که تنها هدفش، کشتار در نهایت خونسردی است. آنان حملاتی را در یک روز مقدس یهودی انجام دادند.

وی بدون هیچ اشاره‌ای به جنایات صهیونیستها علیه ملت فلسطین، مدعی شد: اسرائیل همه تدابیر لازم را اتخاذ خواهد کرد تا این خطر فوری را که شهروندان ما را تهدید می‌کند، از بین ببرد. اسرائیل بر همه چالشها فائق خواهد آمد.

بر خلاف این ادعا، سردبیر نشریه صهیونیستی «جویش کرانیکل» امروز در پستی در شبکه اجتماعی «اکس» نوشت: « اسرائیل شکست بزرگ نظامی و اطلاعاتی خورد. هرگز در عمرم شاهد چنین چیزی نبودم».

هرتزوگ همچنین از همه کشورها خواست که حماس را محکوم کنند. این در حالی است که عملیات نیروهای مقاومت فلسطین در شهرکهای اسرائیلی همچنان ادامه دارد و بر تعداد کشته‌های صهیونیست نیز افزوده می‌شود.

«آلکساندر بن زوی» سفیر رژیم صهیونیستی در روسیه نیز گفت که مقامات این رژیم معتقدند که ایران با حمایتهای مالی یکی از طرفهای مسئول  اقدامات حماس است.

وی با اشاره به عملیات امروز حماس علیه اراضی اشغالی مدعی شد: ما همیشه راه حل ارائه می‌دهیم و هیچ چیزی علیه ساکنان غزه نداریم.

وی در ادامه ادعاها و لفاظهای خود و بدون درنظرگرفتن جنایات این رژیم علیه زنان، کودکان و غیرنظامیان فلسطینی در غزه و کرانه باختری افزود: سازمان‌های تروریستی به سادگی آنها را گروگان می‌گیرند و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند. نیروهای دیگری نیز در کار هستند. به عنوان مثال، ایران این سازمان‌های به گفته او تروریستی را تامین مالی می‌کند.

نتانیاهو: ما در جنگ هستیم

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: صبح امروز حماس حمله‌ای را به اسرائیل انجام داد و من دستور دادم که شهرک‌های اسرائیلی را از «خرابکاران» پاکسازی کنند. من دستور به کارگیری نیروهای ذخیره را دادم. ما با قدرتی که دشمنان اسرائیل قبل از آن چنین قدرتی را ندیده باشند پاسخ خواهیم داد.

وی گفت: ما در وضعیت جنگ هستیم نه در عملیات نظامی یا یک دور درگیری. ما در جنگ هستیم. من از شهروندان می‌خواهم به دستورات گوش کنند. ما در این جنگ پیروز خواهیم شد.

نتانیاهو پس از نشست اضطراری کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی هم‌چنین درباره ارزیابی اوضاع فعلی در اراضی اشغالی گفت: امروز با روسای سرویس‌های امنیتی نشستی را برگزار کردیم و دستورالعمل‌هایی را در اختیار آنها قرار دادیم.

وی در این باره افزود: در وهله نخست دستور پاکسازی شهرک‌ها از فلسطینی‌ها را صادر کردیم و این عملیات پاکسازی طی ساعات آتی انجام خواهد شد.

نتانیاهو افزود: همچنین دستور دادم نیروهای ذخیره به شکل گسترده‌ای بسیج شوند و با قدرت و به شکلی گستره و بی‌سابقه به حملات پاسخ دهند.

نتانیاهو همچنین در راستای سرپوش گذاشتن بر شکست ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد: دشمن به شکلی بی‌سابقه تاوان این اقدام را پس خواهد داد.

Share