در حمایت از رژیم صهیونیستی صورت گرفت؛

جان کربی: دومین ناو هواپیمابر آمریکا عازم مدیترانه می‌شود

بعد از اعزام ناو هواپیمابر فورد آمریکا به مدیترانه شرقی در حمایت از رژیم صهیونیستی، کاخ سفید اعلام کرد دومین ناو هواپیمابر ایالات متحده برای استقرار عازم مدیترانه می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از آناتولی، در بحبوحه تنش‌های اخیر بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی، کاخ سفید چهارشنبه اعلام کرد دومین ناو هواپیمابر آمریکا برای استقرار از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی شده عازم مدیترانه می‌شود.

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد ناو هواپیمابر «یواس‌اس دوایت دی آیزنهاور» و گروه ضربت آن قرار است در هفته آینده مستقر شود و در مسیر خود به سمت دریای مدیترانه از اقیانوس اطلس عبور خواهد کرد.

در حال حاضر استقرار این ناو در مدیترانه شرقی جایی که آمریکا ناو هواپیمابر «یواس‌اس جرالد آر فورد» را برای «نمایش بازدارندگی» در حمایت از صهیونیست‌ها مستقر کرده، برنامه‌ریزی نشده است. کربی گفت ناو آیزنهاور در صورت نیاز در شرق مدیترانه در دسترس خواهد بود اما افزود تصمیمی گرفته نشده است.

وی افزود: «پیامی با صدای بلند و رسا می‌فرستیم مبنی بر این که ایالات متحده در صورتی که بازیگران متخاصم با اسرائیل برای تشدید یا گسترش این جنگ تلاش کنند، آماده اقدام است». این مقام آمریکایی بار دیگر تاکید کرد واشنگتن به گفت‌وگو با همتایان اسرائیلی درباره نیازهای آن‌ها و اطمینان از در اختیار داشتن هر آنچه برای دفاع از خود نیاز دارند، ادامه می‌دهد.

وزیر دفاع آمریکا هم چهارشنبه در ادامه حمایت‌های واشنگتن از رژیم صهیونیستی از آمادگی بیشتر برای ارسال مهمات و تجهیزات نظامی به مقصد تل آویو برای مقابله با نیروهای حماس خبر داد.

پیش‌تر، جنبش حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی مسئله غافلگیرکننده‌ای نیست، تاکید کرد اعزام ناوهواپیمابر به منطقه برای حمایت از نیروهای رژیم صهیونیستی، نیروهای مقاومت را نمی‌ترساند.

جنبش مقاومت حماس از روز شنبه (۷ اکتبر) عملیات «طوفان الاقصی» علیه رژیم تروریست صهیونیست را آغاز کرده که تاکنون منجر به هلاکت دست‌کم ۱۳۰۰ صهیونیست و زخمی شدن ۲۵۰۰ نفر دیگر شده است.

رژیم صهیونیستی نیز حمله همه‌جانبه‌ای را علیه نوار غزه آغاز کرد که طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین، تاکنون ۱۲۰۰ فلسطینی در حملات بی‌وقفه ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه شهید و ۵۶۰۰ نفر که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند مجروح شده‌اند.

Share