انبار پلاستیک سازمان انرژی آتش گرفت

توضیحات سخنگوی آتش‌نشانی درباره آتش‌سوزی در انبارهای وزارت دفاع

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران توضیحاتی را درباره وقوع آتش‌سوزی در ساعت ۱۵:۳۴ دقیقه امروز پنجشنبه در پایتخت ارائه داد و گفت: یک مورد آتش‌سوزی در انباری پس از میدان نوبنیاد به این سازمان اعلام شد که به همین منظور پنج ایستگاه آتش‌نشانی در محل حادثه حضور پیدا کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلال ملکی درباره وقوع این آتش‌سوزی اظهار داشت: این انبار با وجود لوازم پلاستیکی، فروشگاهی و پالت‌های چوبی ۱۰ تا ۱۵ روز پیش دوباره دچار آتش‌سوزی شده بود، آن زمان بخش زیادی از انبار دچار آتش‌سوزی شد و سقف‌ها تخریب شده بود.

وی اظهار داشت: به همین منظور کارگران مشغول تخریب سقف‌ها و برش‌کاری بودند تا این مکان را از ضایعات آتش‌سوزی جمع‌آوری کنند اما با بی‌احتیاطی کارگران، پیش از اینکه مواد سوخته را جمع‌آوری کنند و با توجه به اینکه مقادیری از آن باقی مانده و کامل تخلیه نشده بود، به دلیل انجام برش‌کاری و ریختن مواد مذاب حاصل از برش‌کاری، باعث شعله‌وری دوباره اجناس سوخته شده است.

ملکی ادامه داد: دود حاصل آن نیز به خاطر سوختن مواد پلاستیکی کنار اجناس است و اکنون آتش‌نشانان از گسترش بیشتر این آتش‌سوزی جلوگیری کرده‌اند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: این حادثه مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشته و ایستگاه‌های آتش‌نشانی نیز از چند طرف مشغول عملیات هستند.

بنا بر این گزارش، پس از اطفای آتش در یکی از انبارهای باتری‌سازی سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع توسط روابط عمومی وزارت دفاع اعلام اطلاعیه‌ای را به شرح زیر صادر کرد: «در پی آتش سوزی هفته گذشته در محل انبار پلاستیک وابسته به سازمان انرژی در محدوده میدان نوبنیاد، امروز محل مورد نظر که توسط گروه پیمانکاری در حال پاکسازی و ‌تخلیه نخاله ها و ضایعات قبلی بود مجددا مشتعل شد. پس از این حادثه در اولین لحظات تیم های آتش نشانی به سرعت در محل حضور یافته و آتش در حال مهار شدن است. خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است.»

این آتش‌سوزی در یکی از انبارهای باتری‌سازی سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع رخ داد.

Share