معاون رسانه‌ای کاظمی قمی: ورودی مرزها خلوت است

توضیحاتی درباره روند ورود پناهجویان افغانستانی به ایران در پی نگرانی مردم

برخلاف اخبار مغرضانه این روزها، ورودی مرزها خلوت است و کشور نیز هیچ انگیزه‌ای در خصوص افزایش تعداد پناهجویان افغانستان ندارد (دستگاه‌های مسئول نسبت به نشر این دست اخبار هدفمند مشکوک، حساس باشند)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون رسانه‌ای نماینده ویژه ایران در امور افغانستان توضیحاتی درباره ادعاها درخصوص ورود پناهجویان افغانستانی به ایران ارائه کرد.

میثم مهدی‌پور در توییتی نوشت: چند نکته در خصوص روند افزایشی تعداد پناهجویان افغانستان در کشور که این روزها موجب نگرانی بسیاری شده:

۱- برخلاف اخبار مغرضانه این روزها، ورودی مرزها خلوت است و کشور نیز هیچ انگیزه‌ای در خصوص افزایش تعداد پناهجویان افغانستان ندارد (دستگاه‌های مسئول نسبت به نشر این دست اخبار هدفمند مشکوک، حساس باشند)

۲- طرح انسداد فیزیکی مرزها تصویب و با جدیت در حال اجرا است امید است با اجرای این طرح بخش اعظمی از ورود غیرقانونی حل شود.

۳- اخراج پناهجویان، راه حل مشکل موجود نمی‌باشد (چند روز دیگر از طریق غیرقانونی وارد می‌شوند) فارغ از هزینه‌ای که به کشور تحمیل می‌شود.

۴- هماهنگی جزایر تصمیم‌گیر کشور در موضوع افغانستان – تعریف صحیح از افغانستان (فرصت یا تهدید) – عمل به نقشه_راه در قبال افغانستان و… راهکار اساسی می‌باشد. تلاش شود دوستی تمدنی دو ملت در سایه مشکلات موقت آسیب نبیند.

Share