رئیس کل گمرک ایران مطرح کرد:

بدعهدی سرمایه گذار درخصوص نحوه استقرار گمرک در بارانداز ریلی آستارا

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هم اکنون خدمات گمرکی در بارانداز ریلی آستارا ارئه می شود، گفت: متاسفانه سرمایه‌گذار تا کنون در خصوص نحوه استقرار گمرک به تعهدات خود عمل نکرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، محمد رضوانی‌فر امروز، سوم مهرماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در روزی که گمرک در بارانداز ریلی آستارا مستقر شد سرمایه‌گذار تعهداتی را در خصوص نحوه استقرار گمرک پذیرفت که تا این لحظه به تعهدات خود عمل نکرده است، اظهار کرد: با این وجود خدمات گمرکی در بارانداز ریلی آستارا ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: محوطه بارانداز ریلی آستارا محصور نشده، ساختمان گمرک در محل بارانداز ریلی آماده نشده و همچنین درب ورود و خروج متناسب با رویه‌های گمرکی آماده نشده است و علی رغم این بدعهدی‌های سرمایه‌گذار وعدم ایفای تعهدات خود، گمرک جمهوری اسلامی ایران در حال سرویس دهی و ارائه خدمات به مراجعین است.

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به بازدیدهای انجام شده از محل پل مرزی جدید اتومبیل رو و نحوه استقرار موقت دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات مرزی در محل پل مرزی جدید اظهار کرد: پل جدید اتومبیل روی مرزی آماده بهره‌برداری است و مقرر شد تا ساخت پایانه دائمی جدید، گمرک و سایر دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات به صورت موقت مستقر شوند تا با یک جدول زمانبندی فعالیت داشته باشند.

وی افزود: برای تسهیل در پذیرش و ارائه خدمات، کامیون‌های ترانزیتی خالی از جمهوری آذربایجان و از پل جدید ورود خواهند کرد و گمرک به صورت موقت در محل فوق ارائه خدمات خواهد کرد.

رضوانی‌فر با اشاره به بازدید از محوطه گمرک فعلی و پل فلزی قدیمی عنوان کرد: با تقویت پل قدیمی تردد با توافق دو طرف مرز بر روی پل افزایش خواهد یافت.

رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۲۵۰ کامیون به صورت رفت و برگشت از پل مرزی فلزی قدیمی تردد می‌کنند گفت: با استفاده از پل جدید اتومبیل روی مرزی میزان تردد شبانه روز به ۴۰۰ دستگاه افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به نواقص موجود در گمرک فعلی آستارا و تلاش برای رفع این مشکلات خاطرنشان کرد: محوطه گمرک آستارا بازسازی و نوسازی شده و دستگاه آشکار ساز در مسیر خروج گمرک مرزی آستارا نیز نصب و فعال شده است.

رضوانی فر، بر ضرورت هماهنگی و همکاری با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در رابطه با نوبت دهی برای کامیون‌های ترانزیتی تاکید کرد و افزود: از این پس پذیرش خودرو در محوطه گمرک آستارا صرفا بر اساس نوبت‌دهی الکترونیکی خواهد بود که خودروها آن را قبل از ورود به محوطه گمرک دریافت می‌کنند. در واقع نوبت‌دهی مبنای ورود خودروها به گمرک آستارا است.

Share