شهردار رشت در جلسه شورای مدیران مناطق شهری تاکید کرد:

بازگشایی مسیر خیابان سعدی به سرگل به صورت روزانه پیگیری می‌شود

رحیم شوقی در جلسه شورای مدیران مناطق پنجگانه شهری که در محل منطقه یک شهری برگزار شد اظهار کرد: انجام لایروبی در مسیرهای خروجی آب و شناسایی و برطرف کردن ایرادهای فنی در مناطق پنجگانه ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رحیم شوقی امروز چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ در جلسه شورای مدیران مناطق پنجگانه شهری که در محل منطقه یک شهری برگزار شد با اشاره به نزدیک شدن به فصل بارندگی و زمستان اظهار کرد: انجام لایروبی در مسیرهای خروجی آب و شناسایی و برطرف کردن ایرادهای فنی در مناطق پنجگانه ضروری است.

وی بر هرس به موقع درختان در فصل پاییز به منظور پیشگیری از سقوط ناشی از بادهای موسمی تاکید کرد و افزود: تجهیزات، ماشین آلات و امکانات ترابری شهرداری برای انجام عملیات در مواقع ضروری و مقابله با حوادث غیر مترقبه در زمستان باید آماده‌سازی شوند.

شهردار رشت با بیان اینکه بازگشایی مسیر خیابان سعدی _ خیابان سرگل به صورت روزانه پیگیری می‌شود، تصریح کرد: بازگشایی خیابان پشت قند و شکر به چهارراه گلسار در حال انجام است.

شوقی، افزایش سرانه فضای سبز شهر رشت را حائز اهمیت خواند و گفت: برنامه ریزی و ایجاد پارک‌های جدید در راستای افزایش سرانه فضای سبز شهر رشت در دست اقدام است.

شهردار رشت با پیگیری مصوبات گذشته شورای مدیران مناطق، بیان کرد: در مدت ۳۰ روز آینده تعداد ۸ سرویس بهداشتی در مناطق پنجگانه شهری احداث می‌شود.

شوقی با اشاره به اینکه اجرایی شدن بند (ت) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، دی ماه پایان می‌یابد گفت: قانونگذار فرصت کم نظیری را برای مستحدثاتی که بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه در محدوده شهرها ساخته شده و تا قبل از پایان سال ۱۴۰۰ پرونده آن‌ها در کمیسیون ماده (۱۰۰) قانون شهرداری‌ها طرح و منجر به صدور رأی قطعی گردیده فراهم کرده است تا با رعایت مفاد این قانون به واریز نقدی عوارض بدل خواهد شد.

وی گفت: این دسته از مالکان فرصت چندانی ندارند و باید در اسرع وقت به مناطق ۵گانه شهرداری برای پیگیری و تعیین جریمه قانونی مراجعه کنند چون برابر قانون در صورت‌عدم تعیین تکلیف و پرداخت نکردن جرایم تا تاریخ ۱۴۰۲/۹/۳۰ احکام صادره مجدداً به حکم اولیه بازخواهد گشت.

بررسی میزان وصولی و تحقق بودجه مناطق از جمله دستور جلسه شورای مدیران مناطق پنجگانه شهری به ریاست شهردار رشت بود.

Share