در شورای پیشگیری از وقوع جرم گیلان عنوان شد؛

انتقاد رییس کل دادگستری گیلان از فاصله زمانی بین وقوع سرقت با کشف سرقت

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی، رییس کل دادگستری گیلان گفت: هرگونه سرقت در کوتاه‌ترین زمان رسیدگی و با سارقان بشدت برخورد می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس کل دادگستری گیلان در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در رشت با اشاره به پدیده‌ی مذموم سرقت گفت: نیروی انتظامی باید هرچه سریعتر سارقانی که محکومیت دارند، اما با رای باز آزاد هستند جمع آوری و تحویل دستگاه قضا دهد.

وی با انتقاد از فاصله زمانی بین وقوع سرقت با کشف سرقت در استان افزود: این روند زمینه‌ درک علل و نحوه‌ی سرقت در موارد مختلف را سلب می‌کند و اجازه نمی‌دهد اقدامات پیشگیرانه به وقت مقتضی برای کاهش سرقت انجام شود.

رییس کل دادگستری گیلان همچنین به دادستان مرکز استان ماموریت داد تا با شناسایی و بررسی سرقت‌های وقوع یافته در ۶ ماه گذشته، مطابق بودن بین وقوع و کشف سرقت را در دستور کار خود قرار داده و نقایص این روند را بررسی و اعلام کند.

حجت الاسلام صادقی نیارکی وقوع سرقت در گیلان را ناشی از اهمال و کوتاهی دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های عمومی برای حفاظت از اموال و دارایی‌های خود دانست و گفت: این نقایص باید بررسی و با آسیب شناسی رفع شود.

رییس کل دادگستری گیلان خطاب به مدیران و دست اندرکاران اموال دولتی و بیت المال افزود: در صورت اثبات کوتاهی مدیران و دست اندرکاران در حفظ اموال دولتی و عمومی که منجر به ترک فعل آنان شود، برخورد قضایی و قانونی خواهد شد.

وی از مجموع اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم گیلان خواست نشست‌ها و مصوبات این شورا را بیشتر از گذشته جدی بگیرند و اجازه ندهند بزه‌هایی همچون سرقت در بستر کم توجهی یا بی تفاوتی متولیان، زمینه‌ی اخلال در امنیت روانی جامعه صورت گیرد.

سید مهدی فلاح میری، دادستان عمومی و انقلاب رشت نیز در این نشست گزارشی از روند وقوع انواع بزه و جرم در گیلان ارایه داد و با اشاره به روند رو به رشد سرقت بویژه در حوزه‌ی سیم برق، از نیروی انتظامی خواست، گشت‌های پلیس در سطح شهر‌ها و مناطق جرم خیز استان افزایش دهد.

Share