برنامه های هفته ملی کودک تشریح شد؛

از برگزاری قصه گویی در ۴ محور اصلی تا ساختمان کانون شهرستان خمام‌

میرعظیمی در مورد ساختمان کانون شهرستان خمام‌ نیز اظهار کرد: ساختمان کانون را حیثیت کانون میدانم و بحث ساختمان کانون در خمام را به جد پیگیری کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیدجلیل میرعظیمی روز یکشنبه ۹ مهرماه در جمع اصحاب رسانه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: خبرنگاری حرفه‌ای مقدس است و رسانه‌ها منعکس کننده واقعیت‌ها هستند و اگر اصحاب رسانه نباشد، مسوولان در برابر وظایفی که برعهده دارند، پاسخگو نمی‌شوند.

مدیر کل کانون پرورش فکری استان گیلان بیان کرد: جامعه وظایفی در قبال کودکان و نوجوانان دارد که برای انجام‌ و اجرای آن نیارمند حضور پررنگ کانون هستند، اگر یک مجموعه بتواند تمام وقت فعالیت دائم برای کودکان داشته باشد آن کانون پرورشی کودک و نوجوان است.

وی با اشاره به اینکه در هفته ملی کودک برنامه‌های زیادی داریم، یادآور شد: بیش از ۷۰۰ برنامه در دستور کار است که این برنامه‌ها دو دسته هستند و کار ما با کودک و کار برای کودک است.

میر عظیمی به برخی از این برنامه‌ها اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه ها، انجام عضویت رایگان در تاریخ ۱۶ مهرماه، اعزام کاروان پیک امید، بازدید کودکان از مرکز نجوم رشت که متاسفانه طرفیت آن تا کنون مغفول مانده است، کاشت نهال به اسامی و نام بزرگان فرهنگی، اجرای برنامه‌ها برای کودکان بستری در بیمارستان، کارگاه‌های آسیب‌های اجتماعی، دیدار با عالی‌ترین مقام استان، جشن روز ۲۰ مهرماه دعوت از کودکان کار، بهزیستی، کمیته امداد و… در سالن کانون برگزار می‌شود.

وی به اجرای فیلم بچه زرنگ بر پرده سینماهای کشور و استان اشاره کرد و گفت: اثر فاخری که در پرده سینما است بچه زرنگ که چهارشنبه اولین اکران بود که تا الان یک و نیم میلیارد در کشور فروش رفته است.

میرعظیمی با بیان اینکه ۲۶ دستگاه برای انجام قصه گویی فهرست شده، تصریح کرد: قصه گویی در ۴ محور اصلی قرآنی و مذهبی، اسطوره‌ها جدیدترین اسطوره کشور مانند حاج قاسم است که برای قصه ایشان جایزه‌ای ویژه‌ای گذاشته‌اند، محور سوم اراده‌ها و چهارم آزاد است و زمان قصه گویی تا ۱۰ آبان ماه است تا به آدرس اینترنتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با تاکید بر اینکه سال خوبی برای کتابخوانی استان داشتیم، اظهار کرد: در کل کشور ۳ میلیون جلد کتاب برای کتاب خوانی ارسال شد که در مرحله اول ۱۳ هزار جلد سهم گیلان بود و این‌کتاب‌ها همگی چاپ انتشارات کانون پرورش فکری هستند.

وی در مورد ساختمان کانون شهرستان خمام‌ نیز اظهار کرد: ساختمان کانون را حیثیت کانون میدانم و بحث ساختمان کانون در خمام را به جد پیگیری کرده‌ایم و برای بازسازی این ساختمان ۳ میلیارد در نظر گرفته شده است اما متاسفانه تا الان به بهره برداری نرسیده است.

میرعظیمی در پایان بیان کرد: شاهد این هستیم که متاسفانه ورودی ساختمان کانون مغازه ساخته شده است و بسیار معترض شده‌ایم و تا شورای تامین هم این مبحث خواهد رفت، چون زمین‌های کانون متعلق به شهرداری‌ها است و برخی از این شهرداری‌ها اذیت می‌کنند.

Share