شهروند خبرنگار؛

وضعیت عجیب جاده قلعه‌رودخان فومن | بی‌توجهی به نقش زیرساخت جاده‌ای در حوزه گردشگری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نقش زیرساخت جاده ای در حوزه گردشگری بسیار مهم است. در همه جای دنیا یک سیستم جاده ای مناسب و عملکرد صحیح آن، تأثیر قابل توجهی بر رشد و توسعه صنعت گردشگری دارد.

اولاً، زیرساخت جاده ای به عنوان پایه اصلی و اولیه حمل و نقل در حوزه گردشگری عمل می کند. وجود جاده های فعال و ایمن باعث می شود گردشگران بتوانند به راحتی به مقاصد خود برسند و از مناظر طبیعی، مکان های تاریخی و فرهنگی، رویدادهای محلی و دیگر نقاط جذاب برخوداری کنند.

ثانیاً، زیرساخت جاده ای دسترسی به مناطق دوراندیشی و ناشناخته را بهبود می بخشد. با استفاده از جاده های عمومی، گردشگران می توانند به مکان های دورافتاده و مناطق کمتر شناخته شده دسترسی پیدا کنند و تجربه های جدیدی را تجربه کنند.

همچنین، زیرساخت جاده ای می تواند تأثیر مستقیمی بر اشتغال و رونق اقتصادی مناطق گردشگری داشته باشد. ساخت و نگهداری جاده ها فرصت های شغلی را ایجاد می کند و به توسعه مشاغل مرتبط مانند صنایع خدماتی و مراکز اقامتی کمک می کند.

در این بین قلعه رودخان فومن طی سالهای اخیر همواره یکی از مقاصد برتر گردشگری گیلان بوده است و در کنار ماسوله به عنوان ۲ قطب گردشگری شهرستان فومن در هر تعطیلاتی میزبان هزاران مسافر و گردشگر ازنقاط مختلف استان و کشور است.

اما فیلم ارسال شده توسط یکی از شهروندان نشان می دهند که یکی از مقاصد اصلی گردشگی در گیلان از حداقل امکانات لازم یعنی یک مسیر درست و آسفالت شده برخوردار نیست.

در همین راستا از مسئولان شهرستان فومن و همچنین استان گیلان انتظار می رود که توجه بیشتری به اینگونه موارد داشته باشند.

Share