آژانس‌ اطلاعات دولت پاکستان اعلام کرد؛

نقش مستقیم ۹۰ دستگاه دولتی و ۲۹ مقام مسئول پاکستان در تجارت قاچاق سوخت ایران

پس از ارائه گزارش آژانس اطلاعاتی پاکستان به دولت این کشور در خصوص دست داشتن دهها نفر از مسئولان دستگاه های مختلف در قاچاق از جمله قاچاق سوخت از ایران، دولت موقت این کشور وعده داد بدون هیچ گونه مماشاتی با قاچاقچیان و افرادی که در این پدیده دست داشته باشند، برخورد خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آژانس‌ اطلاعات دولت پاکستان در گزارشی بی سابقه از دخیل بودن ده‌ها نفر از مسئولان نهادهای دولتی این کشور در تجارت غیرقانونی انواع سوخت از ایران پرده برداشت و حتی مدعی شد که سود حاصل از قاچاق در فعالیت‌های تروریستی نیز مصرف می‌شود.

در این گزارش که بخشی از جزئیات آن از سوی رسانه‌های پاکستانی افشا شده، آمده است: دست کم ۹۰ دستگاه دولتی و ۲۹ مقام مسئول پاکستان در تجارت قاچاق سوخت ایرانی به صورت مستقیم دست دارند.

گفته می‌شود برخی از قاچاقچیان و خریداران سوخت قاچاق ایرانی سود حاصله از این تجارت را برای فعالیت‌های تروریستی و ضددولت در ایالت بلوچستان صرف‌ می‌کنند.

در این گزارش آمده است: سالیانه بیش از ۲ میلیارد و ۸۰ میلیون لیتر بنزین و گازوئیل از ایران به پاکستان قاچاق شده که به طور میانگین سالی ۶۰ میلیارد روپیه به خزانه ملی پاکستان خسارت وارد می‌شود.

آژانس اطلاعات دولت پاکستان افزود: ۹۹۵ جایگاه عرضه سوخت در مناطق مختلف این کشور در خرید و فروش سوخت ایرانی دخیل هستند، محموله‌های سوخت قاچاق بیشتر با خودروهای ایران به پاکستان منتقل می‌شود و در برخی موارد تانکرهای سوخت رسان متعلق به شرکت نفت پاکستان نیز در حمل سوخت قاچاق ایران با قاچاقچیان مشارکت می‌کنند.

دولت موقت پاکستان هفته گذشته دستور اجرای عملیات گسترده شناسایی و بازداشت عوامل قاچاق سوخت و کالا در ایالات مختلف این کشور از جمله در مناطق مرزی و سرکوب‌ شبکه‌های دخیل در احتکار دلار و کالا را صادر کرد.

Share