محمدیاری در اخطار قانون اساسی:

محدودیت های اعمال شده در زمینه صادرات کیوی برخلاف توافقات است

نماینده مردم طوالش در مجلس گفت: سال گذشته با وزارت جهاد کشاورزی توافق شد تا محدوده صادرات را توسعه دهند اما در سال جاری برخلاف توافق صورت گرفته محدودیت هایی اعمال شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، حسن محمدیاری در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۸ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی، گفت: منع تبعیض در برخورداری از حقوق یک امر پذیرفته شده بین المللی و رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه در قانون اساسی پیش بینی شده اما متاسفانه عضویت در برخی از کمیسیون ها، فراکسیون‌ها و هیات رئیسه باعث شده تا ما از سوی مسئولین اجرایی کمتر مورد توجه قرار بگیریم.

نماینده مردم طوالش و رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر مردم به ما مراجعه و شکوه می‌کنند خصوصا در خصوص امور روزمره خود، ادامه داد: دولت امروز به تخصیص اعتبارات و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اساسا توجه نمی‌کند، مردم از ما به عنوان نماینده خود و انعکاس دهنده منویات آن‌ها انتظار دارند هیات رئیسه با اقتدار رفتار و مطالبات نمایندگان را پیگیری کند.

وی ادامه داد: روز گذشته با آقای قالیباف دیدار و اعلام کردم که مردم در مناطق کم برخوردار به ما مراجعه می‌کنند و می‌گویند هیات رئیسه باید مسئولین اجرایی را وادار به کار نماید اما نتیجه پیگیری‌ها یک برگه نامه با امضای رئیس دفتر رئیس مجلس است که قابل قبول نیست.

محمدیاری عنوان کرد: مشکلات حوزه برنج و کیوی امروز کشاورزان را بسیار آزار داده، درخواست دارم مطالب را به رئیس کمیسیون کشاورزی ارجاع دهید. سال گذشته با وزارت جهاد کشاورزی توافق شد تا محدوده صادرات را توسعه دهند اما در سال جاری برخلاف توافق صورت گرفته محدودیت‌هایی اعمال شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم عنوان کرد: در مناطق شمالی خصوصا شهرستان‌های تالش و آستارا با سیل مواجه شده‌ایم و بخش اعظمی از مزارع مردم زیر سیل رفته است اما از سویی دیگر تنگناهایی در زمینه صادرات کیوی اعمال شده که اساسا قابل قبول نیست، امیدواریم هیات رئیسه کمک کند و مسئولین اجرایی را وادار نماید تا به تعهدات خود عمل نمایند به ویژه سازمان برنامه و بودجه.

محمدیاری افزود: در ۲ سال اخیر دو رئیس در سازمان برنامه و بودجه منصوب شده اما یک بار نیز نتوانستم آن‌ها را در اتاق خود ملاقات کنم. آیا این در دولت انقلابی قابل قبول است که مسئولین پاسخگوی مردم نباشند؟ جایگاه قانونی شما به عنوان هیات رئیسه می‌تواند تاثیرگذار باشد.

Share