معرفی پیمانکار متخلف به مراجع قضائی؛

شناسایی عامل اتلاف صدها قطعه از ماهیان رودخانه قلعه‌رودخان

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن از معرفی پیمانکار متخلف اتلاف کننده صدها قطعه از ماهیان رودخانه قلعه‌رودخان که با فعالیتهای غیر اصولی این شرکت اتفاق افتاد، خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ابراهیم غلامی در توضیح این خبر گفت: در پی دریافت گزارش واصله در زمینه تلف شدن ناگهانی بسیاری از ماهیان رودخانه قلعه‌رودخان، ماموران و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن بلافاصله به محل حادثه رفته و به بررسی دقیق موضوع پرداختند.

وی افزود: بررسیهای کارشناسی نشان داد، یک پیمانکار متخلف با انجام فعالیتهای غیراصولی خود سبب ایجاد این آلودگی زیست محیطی در رودخانه قلعه رودخان و آسیب به آبزیان گردیده است که منجر به خفگی ماهیان و تلف شدن آنها شد.

غلامی تصریح کرد: به همین سبب برای متخلفان فوراً پس از تکمیل مستندات آلودگی محیط زیست، پرونده قضایی تشکیل گردید و پرونده برای سیر مراحل قانونی و پاسخگویی متخلف به قصور انجام شده، تحویل مراجع قضایی شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن در پایان با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از آلودگی آبها و اتلاف آبزیان اداره حفاظت محیط زیست و سایر نهادهای مرتبط همواره فعال هستند، از شهروندان و آحاد مختلف مردم خواست تا هر‌گونه مشاهده‌ی ناشی از آسیب به محیط زیست را به این اداره گزارش کرده و یا به سامانه شبانه‌روزی ۱۵۴۰ اطلاع رسانی نمایند.

Share