کراس اوور KMC X5 چگونه خودرویی است

جایگزین جک S5 رسما توسط کرمان موتور معرفی شد+ عکس و مشخصات

شرکت کرمان موتور با نمایش خودرو KMC X۵، در نمایشگاه خودرو مشهد مشخصات فنی آن را که بناست جایگزین خودرو جک S5 نیو شود را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از عصر ایران، جک S۵ را می‌توان از جمله خودروهای چینی موفق در بازار ایران دانست که سال هاست توسط کرمان موتور به بازار ایران عرضه این محصول که از سال ۹۳ روی خط تولید کرمان موتور قرار دارد در سال ۱۴۰۰ با تغییر موتور و برخی المان‌های ظاهری جزئی با نام جک S۵ فیس لیفت به بازار ایران عرضه شد و کماکان نیز در خط تولید قرار دارد. به نظر می‌رسدکه شرکت کرمان موتور بنا دارد تا بعد از تولید حدود ۱۰ساله این خودرو، نسخه جدید آن را به نام KMC X۵ وارد بازار کند.

مشخصات فنی خودرو KMC X۵

در زمینه موتور و گیربکس خودرو تفاوتی میان جک S۵ نیو با KMC X۵ دیده نمی‌شود و بنابراین این محصول جدید نیز کماکان با موتور بنزینی ۱۵۰۰ سی سی توربوشارژ (GDI) با حداکثر قدرت ۱۷۲ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۸۰ نیوتن بر متر که از یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه DCT بهره می‌برد، عرضه خواهد شد.

بیشترین تفاوت KMC X۵ نسبت به جک S۵ نیو را باید در ظاهر داخلی و خارجی آن دانست. پنل ابزار خودرو در داخل به نوع دیجیتالی تغییر حالت داده است. طراحی دنده این خودرو از نوع گرد است که با چرخش به جهت‌های چپ یا راست تغییر وضعیت می‌دهد.

طراحی ظاهری KMC X۵ حاصل یک فیس لیفت اساسی است. در نمای جلو، شاهد یک جلوپنجره بزرگ و ذوزنقه‌ای شکل که این روزها ترند بسیاری از خودروهای چینی شده هستیم. چراغ‌های روشنایی اصلی به قسمت‌های جانبی سپر منتقل شده‌اند و چراغ‌های آشکار روی کاپوت وظیفه نمایش چراغ روشنایی در روز را برعهده دارند.

فاصله بین دو محور KMC X۵.۲۶۶۰ میلیمتر عنوان شده است که با جک S۵ فیس لیفت مشابه است. قسمت بار این خودرو نیز ۴۸۵ لیتر فضا را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که در صورت تا کردن صندلی‌های عقب، این حجم به ۱۸۱۶ لیتر افزایش خواهد یافت.

کی‌ام سی ایکس۵ مجهز به سیستم فرمان برقی EPS، سیستم ترمز جلو دیسکی خنک شونده و عقب دیسکی، سیستم تعلیق جلو مک فرسون و سیستم تعلیق عقب نیمه مستقل میل پیچشی، رینگ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی است.

تجهیزات ایمنی در KMC X۵ شامل چهار کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل ایستایی در سر بالایی، سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی، سیستم کمکی ترمز اضطراری، سیستم کنترل کشش، سیستم فشار باد تایرها، ترمز پارک برقی، سنسور پارک عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، کمربند ایمنی جلو پیش کشنده، هشدار چشمک زن چراغ عقب در هنگام ترمز ناگهانی و است.

کروز کنترل، سنسور باران، آنتن بال کوسه ای، سنسور نور، سانروف پانوراما به همراه پرده برقی، سیستم ورود بدون کلید، آبنه‌های جانبی تاشونده اتوماتیک همراه با گرمکن، برف پاک کن‌های ژله ای، کاپیوتر سفری، پشت آمپر دیجیتالی ۷ اینچی، اهرم تعویض دنده با عملگر الکترونیکی، چراغ‌های روشنایی در روز، سیستم پخش MP۵ با نمایشگر ۱۲.۸ اینچی، ۱۰ اسپیکر و ۱ ساب ووفر و… از جمله تجهیزات و امکانات رفاهی کی‌ام سی ایکس ۵ اعلام شده است.

هنوز کرمان موتور به صورت رسمی زمان عرضه و قیمت آن را اعلام نکرده است اما پیش بینی می‌شود این محصول تا پایان سال جاری در خط تولید کرمان موتور قرار گیرد.

Share