امام جمعه رشت؛

تنها ۵ درصد زنان جامعه کشف حجاب کرده که آنها هم از سلطنت‌طلبان، بهاییان و فریب‌خورده بودند

امام جمعه رشت با اشاره به نقش ویرانگری آمریکایی‌ها در کشورهای مختلف گفت: امروز همه مردم، رسانه‌ها، دانشگاهیان و حوزویان و… وظیفه آگاه‌سازی و تبیین دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت در مصلی این شهر با تاکید بر اهمیت حفظ آبروی مومن اظهار داشت: کسانی‌که با اقدامات‌شان به دنبال خدشه‌دار کردن آبروی مومن هستند، در پیشگاه خدا باید توبه کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه مسلمانان در ایجاد روابط با غیرمسلمانان باید هوشمندانه عمل کنند افزود: دشمنانِ اسلام در تلاشند که پیروان اهل بیت عصمت و طهارت، همیشه عقب‌مانده باشند و به حاشیه برده شوند.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: بعد از ۱۴۰۰ سال، جامعه اسلامی به ویژه پیروان اهل‌بیت توانستند تمدن مبتنی بر اسلام، کتاب خدا و سنت پیامبر(ص) را در ایران عملیاتی کنند تا دنیای بشر، قطره‌ای از دریای بی‌کرانه حکومت مبتنی بر اسلام را درک کند اما تمام دنیای کفر برای مقابله با حکومت اسلامی بسیج شدند و تا زمانی‌که حکومت اسلامی وجود داشته باشد، مکر و حیله و تلاش دشمن برای مقابله نیز ادامه دارد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دشمن در نهایت ضعف قرار گرفته و به سوی افول می‌رود افزود: ضعف دشمن به معنای کوتاه آمدن در مکر و حیله نیست بلکه آنان هر روز به دنبال مکر و حیله‌ای جدید هستند.

آیت‌الله فلاحتی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: آن حضرت فریادرس امت هستند و هرکسی که به ایشان توسل کرد و پناه برد، بی‌پاسخ نمی‌ماند.

امام جمعه رشت با اشاره به سالروز هجرت پیامبراکرم(ص) از مکه به مدینه و تشکیل حکومت اسلامی توسط آن حضرت عنوان کرد: پیامبر(ص) با این عمل به همه مسلمانان اعلام کردند که باید در سایه حکومت مبتنی بر اسلام به حیات خود ادامه دهند.

وی با اظهار تأسف نسبت به وقوع سیل و زلزله در مناطقی از کشور لیبی و مراکش و جان باختن جمعی از مردم مسلمان در این کشورها افزود: به مردم مسلمان و دولت این ۲ کشور تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم خداوند کمک‌های روحی و معنوی خود را متوجه این مردم کند.

امام جمعه رشت با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند دولت آمریکا مجموعه‌ای برای بحران‌سازی در کشورها از جمله ایران ایجاد کرده است که ماموریت این مجموعه یافتن و تحریک نقاطی است که می‌تواند باعث بحران شود.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: از نظر آن‌ها، تفاوت‌ها و اختلافات قومی و مذهبی، مسئله جنسیت و زن جزو نقاط بحران‌ساز در ایران است و لذا با تحریک این نقاط به‌دنبال ضربه به کشورمان هستند اما “شتر در خواب بیند پنبه دانه”.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به نقش ویرانگری آمریکایی‌ها در کشورهای مختلف گفت: آمریکایی‌ها روزی با چمدانی از پول وارد کشورها می‌شدند تا قدرت حاکم در آن کشورها را تثبیت یا جانشین تعیین می‌کردند و کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ نیز یکی از توطئه‌های آنان و نشان‌دهنده نقش ویرانگری آمریکایی‌ها است اما امروز با جنگ ترکیبی و شناختی وارد میدان شده‌اند زیرا انقلاب اسلامی بسیاری از معادلات کهنه آن‌ها را به زباله‌دان تاریخ فرستاد.

وی ایجاد انحراف در درک و فهم مردم و شبهه‌افکنی را از اقدامات شوم دشمن دانست و بیان کرد: آمریکایی‌ها از طریق بحران‌سازی، اختلاف‌افکنی، فتنه‌انگیزی و جنگ‌افروزی میان ملت‌ها و اقوام به‌دنبال غارت ملت‌ها هستند اما انقلاب اسلامی در برابر جنایات‌شان ایستاد و آن‌ها را به عقب کشاند.

امام جمعه رشت با اشاره به نقشه شوم آمریکایی‌ها درباره ایران گفت: یک استاد دانشگاه آمریکایی-صهیونیستی در ایالات متحده که از طراحان نقشه تکه تکه شدن ایران است، گفته بود بخش ترک‌نشین،‌ عرب‌نشین و بلوچ‌زبان باید از ایران جدا شود و سپس این کشور را به چند کشور کوچک تقسیم کنیم.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه هدف دشمنان از ناآرامی‌های سال گذشته نیز تکه تکه شدن ایران بود خاطرنشان کرد: با همین هدف، ایجاد ناآرامی در نقاط مختلف ایران، ایجاد اغتشاشات با نام حمایت از مردم و زنان و حمایت از گروه‌های تجزیه‌طلب را با به‌کار گیری تمام رسانه‌هایشان دنبال کردند اما نقشه‌های شوم‌شان در سایه انسجام ۳ قوه،‌ تدبیر رهبری و انسجام همه‌جانبه نیروهای مسلح و عدم همراهی مردم شکست خورد.

وی با تاکید بر اینکه آحاد ملت و مسئولان باید بیدار و مراقب باشند افزود: دروغ‌پراکنی از جمله اهداف دشمن برای رسیدن به هدف است و در آشوب‌های سال گذشته نیز مسئله زن، زندگی و آزادی را با انتشار اخبار دروغ مطرح کردند اما رهبری و ملت‌ پاسخ دندان‌شکنی به آن‌ها دادند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه امروز همه مردم، رسانه‌ها، دانشگاهیان و حوزویان و… شوظیفه آگاه‌سازی و تبیین دارند تصریح کرد: بیش از ۸۵ درصد مردم ایران طرفدار حجاب اسلامی هستند اما دشمن به‌گونه‌ای جلوه می‌دهد تا بگوید اکثر زنان ما حجاب را نمی‌خواهند در حالی‌که ارزیابی‌ها نشان می‌دهد تنها ۵ درصد زنان جامعه‌ ما، کشف حجاب کرده بودند که این زنان هم از سلطنت‌طلبان، بهاییان و بخشی نیز فریب‌خورده بودند.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه دشمن در حال عقب‌نشینی است گفت: مردم مومن با حضور آگاهانه و با بصیرت خود در مراسمات مذهبی و ملی نشان داند که پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و در اربعین حسینی نیز شگفتی آفریدند که مورد تحسین رهبری قرار گرفت و لذا هر روز بر اقتدار و ابهت انقلاب اسلامی افزوده می‌شود اما آمریکایی‌ها خوار و ذلیل‌تر شده‌اند.

امام جمعه رشت ادامه داد: برخی هنوز بر طبل توخالی می‌کوبند اما بدانند که بسیاری از فریب‌خوردگان سال گذشته‌ هم پشیمان شده‌اند و
و از آن‌ها که دستگیر شدند تعهد گرفته شده است و بسیاری از آنان فهمیدند که خارج‌نشینان فقط وعده‌های دروغین داده بودند از طرفی بسیاری از سردسته‌های اغتشاشات هم دستگیر شدند که نشان می‌دهد راه به جایی نبرده و نخواهند برد.

Share