این پرونده همچنان مفتوح است

بلاتکلیفی پرونده قتل رشید غفاری پس از ۲ دهه؛ شهادتی که رسما اعلام نشد!

جمعی از فعالان رسانه ای استان گیلان در روز ۱۶ شهریور ماه، مصادف با بیست و یکمین سالگرد شهادت رشید غفاری با خانواده این جنگلبان دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ساعت ۳/۱۵ دقیقه بامداد سال ۱۳۸۱ یادآور جنایت تلخی است که با گذشت بیش از ۲۰ سال هنوز کسی نتوانسته است ، پرده از این حادثه بردارد.

رشید غفاری مامور منابع طبیعی واحد جوکندان است ،قاچاق چوب و قطع درختان خط قرمز رشید است و این موضوع قاچاقچیان چوب را بسیار نگران و عصبانی کرده است.

ایستادگی رشید در برابر قاچاقچیان و حساسیت ویژه او در حفاظت از منابع طبیعی، ممکن است برایش دردسر ساز شود، تحمل وظیفه شناسی رشید برای قاچاقچیان سخت است.

سحرگاه ۱۶ شهریور ماه سال ۱۳۸۱، صدایی آرامش خانواده غفاری را بر هم می زند، ساعت ۳/۱۵ شب است و صدایی رشید را به بیرون فرا می‌خواند، صدایی گویی که هرگز از یاد دختران رشید نخواهد رفت و پدرشان را برای همیشه از آنها جدا خواهد کرد.

درست زمانی که این مامور منابع طبیعی به سمت دستگیره می رود، ناگهان فردی یا افرادی ناشناس از پنجره خانه اش با تفنگ شکاری به سمت وی شلیک کرده و رشید را در مقابل چشمان همسر و فرزندش به شهادت می رسانند.

اما با گذشت بیش از ۲۰ سال هنوز از پرونده کشته شدن این مامور منابع طبیعی تالش رمز گشایی نشده و هیچ اطلاعاتی در این زمینه در دست نمی باشد که این امر خانواده و فرزندان وی را هر لحظه آزار می دهد و داغ پدر را سخت تر کرده است.

زنده یاد رشید غفاری ۴ دختر دارد و دخترانش از مسئولان می خواهند که قاتلین پدرش را پیدا کنند، زیرا یقین دارند پدرش در راه حفاظت از منابع طبیعی به شهادت رسیده است.

تمام خواسته آنها این است که به بلاتکلیفی در پرونده قتل رشید غفاری پایان داده شود.

گفتنی است، جمعی از فعالان رسانه ای استان گیلان در روز ۱۶ شهریور ماه، مصادف با بیست و یکمین سالگرد شهادت رشید غفاری با خانواده این جنگلبان دیدار کردند.

Share