مدیرکل هواشناسی گیلان اعلام کرد؛

باران و رعد و برق میهمان یک روزه گیلان | دمای هوای ۲ تا ۴ درجه افزایش می‌یابد

محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان از افزایش ابر و بارش باران در گیلان خبر داد و گفت: با توجه به نقشه‌های هواشناسی جوی نسبتا ناپایدار تا اواخر وقت امروز برای استان پیش بینی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد دادرس با اشاره به اینکه هم اکنون آسمان گیلان قسمتی ابری تا ابری است، گفت: با توجه به نقشه‌های هواشناسی جوی نسبتا ناپایدار تا اواخر وقت امروز برای استان پیش بینی شده است.

وی با اشاره به صدور هشدار زرد برای ارتفاعات گیلان افزود: بارش رگباری و رعد وبرق برای ارتفاعات شدید و در جلگه نیزبارش‌ها پراکنده خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان اضاف کرد: هم اکنون از رضوانشهر و ارتفاعات تالش بارش باران گزارش شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به نقشه‌های هواشناسی از فردا تا چهارشنبه جوی پایدار و روند افزایشی دما برای استان پیش بینی شده است افزود: دمای هوای ۲ تا ۴ درجه افزایش می‌یابد.

محمد دادرس ارتفاع موج دریا امروز و فردا را نیم متر و با احتیاط اعلام کرد و افزود: دریا سه شنبه و چهارشنبه با ارتفاع موج ۴۰ سانتی متر غالبا برای شنا و فعالیت‌های دریانوردی مناسب است.

وی همچنین گفت: هم اکنون دمای هوای شهر رشت مرکز استان ۲۹ درجه سلسیوس و رطوبت هوای این شهر نیز ۷۰ درصد است.

به گفته مدیرکل هواشناسی گیلان؛ در ۲۴ ساعت گذشته منجیل با دمای ۳۵ درجه سلسیوس گرم‌ترین و اسب وونی تالش با ۱۵ درجه سلسیوس خنک‌ترین مناطق استان بوده اند.

Share