کسر امتیاز و جریمه در کمین صدرنشین جدید لیگ

ارجاع پرونده پرسپولیس به کمیته انضباطی | بیانیه سازمان لیگ علیه پرسپولیس

جلسه امروز سازمان لیگ با یک خبر مهم همراه بود: ارجاع پرونده پرسپولیس به کمیته انضباطی. آیا جایگاه پرسپولیس نیز با یک حکم انضباطی به خطر می‌افتد یا خیر.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یک روز بعد از حکم سنگین کمیته انضباطی علیه باشگاه سپاهان در مسئله تخلف نقل و انتقالاتی این باشگاه که با کسر چهار امتیاز و جریمه ۴۰ میلیاردی همراه بود، سازمان لیگ در خبری جنجالی اعلام کرد که پرونده پرسپولیس نیز به کمیته انضباطی ارجاع شده است.

سازمان لیگ در این خبر صراحتا اعلام کرده که بعد از بررسی قرارداد بازیکنان و اعضای کادرفنی پرسپولیس به این نتیجه رسیده که این باشگاه از مقررات «تخطی» کرده و به همین دلیل پرونده در اختیار کمیته انضباطی خواهد بود.

باتوجه به این صراحت در بیانیه سازمان لیگ، حالا بسیاری تصور می‌کنند باتوجه به احراز تخطی سرخپوشان، تخلف این باشگاه نیز در کمیته انضباطی تائید خواهد شد و احتمالا کسر امتیاز و جریمه در کمین صدرنشین جدید لیگ برتر خواهد بود.

بیانیه سازمان لیگ را در ادامه می‌خوانید:
کارگروه ناظر بر قراردادها از ساعت ۱۰ صبح امروز در سازمان لیگ فوتبال نسبت به راستی آزمایی و بررسی قراردادهای بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس  تشکیل جلسه داد.

با توجه به تخطی این باشگاه از دستور العمل ناظر بر قراردادها موارد تخطی صورتجلسه و طی نامه ای رسمی جهت رسیدگی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارجاع گردید.

البته مشخص نیست که «موارد تخطی» که در جلسه کارگروه ناظر بر قراردادها صورتجلسه شدند، مربوط به چه مواردی است اما باتوجه به بحث‌های پیش آمده در چند روز اخیر پیرامون هوادار متمول پرسپولیس، بسیاری تصور می‌کنند پای او در میان باشد.

رضا درویش در برنامه فوتبال برتر تاکید کرد که این طرفدار پرسپولیس، هیچ پرداختی از قرارداد بازیکنان نداشته و کمک‌های او محدود به توسعه کمپ سرخپوشان و همچنین پرداخت اجاره بهای بازیکنان این تیم مربوط می‌شود.

به هر حال باید دید در روزهای آینده جلسه کمیته انضباطی به چه شکلی پیش خواهد رفت و آیا جایگاه پرسپولیس نیز با یک حکم انضباطی به خطر می‌افتد یا خیر.

Share