قانون‌گذاران آمریکایی خواستار شفافیت شدند

گزارش شاهدان عینی از بشقاب‌پرنده‌ها و اشیاء فرازمینی در کنگره آمریکا

کنگره ایالات متحده بعدازظهر چهارشنبه یک جلسه استماع عمومی در مورد ادعاهایی مبنی بر سرپوش‌گذاری دولت بر دانش خود از یوفوها برگزار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از یورونیوز، در صحنه‌هایی که یادآور فیلم‌های علمی-تخیلی بود، کنگره ایالات متحده بعدازظهر چهارشنبه یک جلسه استماع عمومی در مورد ادعاهایی مبنی بر سرپوش‌گذاری دولت بر دانش خود از یوفوها برگزار کرد. این جلسه با حضور سه شاهد عینی برگزار شد و علاوه بر ایالات متحده در سراسر جهان نیز توجهات زیادی را جلب کرد.

 هرگاه دولت آمریکا مشاهدات غیرقابل توضیحی داشته باشد آن‌ها را در زمره «پدیده‌های ناشناخته ناهنجار» (UAP) دسته‌بندی می‌کند و در سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی درباره موارد این‌چنینی منتشر کرده است.

در حالی که برخی از این پدیده‌ها به «بالون یا اجسام بالونی» همچنین هواپیماهای بدون سرنشین، پرندگان، رخدادهای آب‌و‌هوایی یا زباله‌های موجود در آسمان مانند کیسه‌های پلاستیکی نسبت داده شده‌اند؛ برای برخی دیگر از این موارد هنوز توضیحی از سوی مقامات ذی‌ربط ارائه نشده است.

سه کهنه‌سرباز آمریکایی روز چهارشنبه در جلسه استماع کمیته فرعی نظارتی مجلس نمایندگان درباره «پدیده‌های ناشناخته ناهنجار» یا به زبان ساده‌تر همان بشقاب پرنده‌ها شهادت دادند. آنها باور داشتند که مشاهدات آن‌ها بیانگر وجود یک مشکل امنیت ملی است و دولت این کشور در مورد اطلاعاتی که در اختیار دارد بیش از حد مخفی‌کاری کرده است.

رایان گِرِیوز، خلبان بازنشسته نیروی دریایی و مدیر فعلی سازمان «آمریکایی‌ها برای هوافضای ایمن» و دیوید فرِی‌وِر، فرمانده بازنشسته نیروی دریایی ایالات متحده، هر دو در مورد مشاهدات خود از بشقاب‌پرنده‌ها در زمان خدمت در ارتش شهادت دادند.

 دیوید گراش، افسر اطلاعاتی سابق نیروی هوایی نیز به عنوان شاهد سوم ادعا کرد که دولت آمریکا بر تحقیقات خود در موارد مشاهده‌شده اجرام ناشناس سرپوش گذاشته است و گفت که او اطلاعات خود را به بازرسی کل جامعه اطلاعاتی آمریکا گزارش کرده است.

شاهدان دقیقا در مورد بشقاب‌پرنده‌ها چه گفتند؟

رایان گِرِیوز در خصوص ضرورت رسیدگی به این موضوع به نمایندگان حاضر گفت: «اگر بشقاب‌پرنده‌ها همان پهپادهای خارجی باشند که این خودش یک مشکل فوری در حوزه امنیت ملی است. اگر هم چیز دیگری است که خوب در زمره مباحث علمی قرار می‌گیرد. در هر دو صورت، اشیاء ناشناس یک نگرانی برای ایمنی پرواز هستند.»

فرِی‌وِر نیز با اشاره به برخورد خودش با یکی از این «پدیده‌های ناشناخته ناهنجار» در سال ۲۰۰۴میلادی، در پاسخ به سوالی که چرا این بشقاب‌پرنده‌ها را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا می‌داند گفت: «فناوری که ما به چشم دیدیم بسیار برتر از هر چیزی بود که خودمان داشتیم.»

آقای گراش هم ادعا کرد که دولت ایالات متحده نه تنها بشقاب‌پرنده‌، بلکه بقایای خلبانان ظاهرا «غیر انسانی» این اجرام ناشناخته ناهنجار را نیز در اختیار دارد. البته او به صراحت اعلام کرد که این چیزی است که دیگران به او گفته‌اند و در این باره اطلاعات دست اولی ندارد و گفت که «این چیزی است که خودم شاهد آن نبودم».

با این حال، گراش به مستمعین جلسه گفت که می‌تواند فهرستی از «شاهدان موافق و مخالف» را معرفی کند که می‌توانند اطلاعات بیشتری در مورد برنامه‌های مربوط به بشقاب‌پرنده‌ها در اختیار کنگره بگذارند.

گراش گفت که او ادعاهای خود را به عنوان یک افشاگر به بازرس کل جامعه اطلاعاتی گزارش کرده است.

هر سه شاهد معتقد بودند که سامانه‌های کنونی برای گزارش‌دهی خلبانان در موارد مواجهه با بشقاب‌پرنده‌ها ناکافی است و گفتند که هنوز خلبان‌ها و مقاماتی که از تجربیات خود در این زمینه می‌گویند، مورد انگ‌زنی قرار می‌گیرند.

هیچ مقام دولتی در جلسه روز چهارشنبه ادای شهادت نکرد. پیش از این شان کِرک‌پاتریک، مدیر یکی از بخش‌های پنتاگون با تمرکز بر «پدیده‌های ناشناخته ناهنجار» در ماه آوریل به یک کمیته فرعی سنا گفته بود که دولت ایالات متحده در حال ردیابی۶۵۰ مورد احتمالی از پدیده‌های هوایی ناشناس است.

کرک پاتریک در آن زمان تاکید کرده بود که هیچ مدرکی دال بر وجود حیات فرازمینی وجود ندارد و دفتر او «هیچ مدرک معتبری» از اجسامی که قوانین شناخته شده فیزیک را نقض کنند، پیدا نکرده است.

کرک‌پاتریک همچنین گفته بود که از ۶۵۰ موردی که دولت در حال پیگیری است، «حدود نیمی از آنها را اولویت‌بندی کرده‌ایم که به لحاظ ارزشی جالب بودند».

سال گذشته، کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان، اولین جلسه استماع کنگره در مورد بشقاب‌پرنده‌ها در طی دهه‌های اخیر را برگزار کرد و شهادت کرک‌پاتریک اولین جلسه استماع مجلس سنا در این مورد بود.

Share