در خانه میرزا کوچک جنگلی

هفتمین جشنواره ملی «مدرسه عشق» در رشت آغاز به کار کرد+ تصاویر

هفتمین جشنواره ملی “مدرسه عشق: پیش از ظهر امروز پنجشنبه ۱۹ مردادماه در خانه میرزا کوچک جنگلی آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پیش از ظهر امروز نشست خبری هفتمین جشنواره مردمی مدرسه عشق با حضور اصحاب رسانه گیلان در خانه تاریخی میرزا کوچک جنگلی برگزار شد.

 

روایت‌های هنرمندانه در مدرسه عشق برای جلوگیری با تحریف واقعیات تاریخی

سردار علی مقواساز معاون فرهنگی سازمان بسیج در این مراسم با اذعان به اینکه گیلان مردمی بصیر و انقلابی دارد، اظهار کرد: میرزا کوچک جنگلی فردی از مکتب حسینی بود که این راه را به خوبی درک کرد و در آن قدم برداشت.

وی با بیان اینکه اصل هدف هفتمین جشنواره مدرسه عشق روایت است، گفت: همه ما باید نقاط افتخارآمیزی که امروز ایران اسلامی در آن ایستاده را روایت کنیم، موضوعی که اصل و اساس آن در وجود میرزا کوچک جنگلی بوده است.

معاون فرهنگی سازمان بسیج کشور با تأکید بر اینکه این جشنواره مردمی است و قرار است همه مردم این روایت‌ها را انجام دهند، افزود: وجود برخی ابهامات و تحلیل‌های مغرضانه منجر به شهادت میرزای کوچک جنگلی شد، بنابراین این جشنواره سعی می‌کند با روایت‌های هنرمندانه از تحریف واقعیات تاریخی جلوگیری کند و این هنر را به تمام مردم دنیا برساند.

مقواساز با تأکید بر اینکه جشنواره مدرسه عشق قرار است با گستردگی و هوشمندانه و متفکرانه تمامی موفقیت‌های انقلاب اسلامی را روایت کند، گفت: ما باید هوشمندانه به قلب دشمن بزنیم و هوشمندانه دروغ‌های دشمن را حذف کنیم. ما باید خالصانه اینوجشنواره بزرگ را رقم بزنیم و تمام جرقه‌های آتشینی که دشمن با امپراطوری رسانه خود ساخته را نابود کنیم.

 

گیلان تنها استانی است که در واقعه عاشورای حسینی حضور داشت

سرهنگ منشوری معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه میرزا کوچک جنگلی یک عالم فرهیخته بود، اظهار کرد: طبق فرمایش رهبر انقلاب میرزا یک انقلاب مینیاتوری در پهنه گیلان و استان‌های شمالی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه گیلان دیار بزرگ مردانی است که مذهب تشیع را پذیرفتند، گفت: گیلان دیار عالمانی چون آیت الله بهجت، آیت الله احسانبخش، آیت الله رودباریان و آیت الله امینیان است و دانشمندانی چون پروفسور فضل الله رض و سمیعی را دردخود پرورانده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه گیلان بزرگترین طنزپرداز یعنی کیومرث صابری (گل آقا) را در خود پرورش داده، افزود: گیلان دیاری است سبزی جنگل‌هایش سایه بر جلگه نیفکنده تا شاید کشاورزی در زیر آن سایه عرق خود را خشک کند.

منشوری با اشاره به اهدای صدها شهید به انقلاب اسلامی از استان گیلان بیان کرد: گیلان تنها استانی است که در واقعه عاشورای حسینی حضور داشت، شهید اسلم دیلمی که در خدمت امام حسن بود و در روز عاشورا در جوار سیدالشهدا شهید می‌شود.

وی با اشاره به افتخارات استان گیلان در دوران کرونا گفت: گیلان نخستین شهید سلامت را تقدیم وطن کرد، گیلان ظرفیت‌های بزرگ فرهنگی دارد و امیدواریم تمام مسؤولان کشوری توجه ویژه‌ای در عرصه فرهنگ به این استان سرسبز داشته باشند.

Share