مقایسه گوشی سامسونگ A54 و A53

با ما باشید تا به بررسی و مقایسه گوشی سامسونگ A54 و A53 بپردازیم.

گلکسی A53، مدل قبلی میان‌رده جدید سامسونگ، سال گذشته ارائه شد که به دلیل مشخصات خوبش جزو پرفروش‌های بازار شد. با خرید گوشی سامسونگ A54 یکی از بهترین میان‌رده‌های سامسونگ را در دست خواهید داشت که از نظر طراحی و مشخصات فنی شبیه به گوشی پرچم‌دار سری گلکسی S23 است. پیش‌بینی می‌شود سامسونگ امسال با پیشرفت‌هایی که در گوشی A54 به وجود آورده، سهم زیادی از فروش گوشی‌های موبایل را به خود اختصاص دهد. در ادامه این مطلب با ما باشید تا به بررسی و مقایسه گوشی سامسونگ A54 و A53 بپردازیم و ببینیم کدام یک از این گوشی‌های سامسونگ ارزش خرید بالاتری دارند.

مقایسه طراحی گوشی گلکسی ای ۵۴ و ای ۵۳

طراحی گوشی گلکسی A54 کاملا شبیه به یک گوشی پرچمدار است. سامسونگ همان طراحی جذابی که برای گوشی‌های  Galaxy S23و S23 Plus به کار برده در میان‌رده جدید ای ۵۴ لحاظ کرده است. در قاب پشتی گوشی سه لنز دوربین با چیدمان ستونی و بدون برجستگی مشاهده می‌شود. پنل جلویی نیز به طراحی ناچ اینفینیتی O مزین شده است. سنسور دوربین سلفی در بریدگی دایره‌ای شکل ناچ در قسمت بالا و مرکز نمایشگر قرار دارد. نمایشگر این گوشی سامسونگ با حاشیه مناسب خود، حدود ۸۲.۹ درصد از پنل جلویی را به خود اختصاص داده است.

وزن ۲۰۲ گرمی گوشی گلکسی A54 قطعا وزن کمی نیست و در استفاده طولانی مدت، ایجاد خستگی خواهد کرد. اما پشتیبانی از استاندارد IP67 این امکان را فراهم کرده تا سامسونگ A54 5G توانایی مقاومت در برابر آب و قرار‌گیری در عمق ۱ متری آب در مدت زمان ۳۰ دقیقه را داشته باشد.

طراحی ظاهری گوشیA53  سامسونگ شبیه به مدل قبلی خود، یعنی گلکسی A52 است. در قاب پشتی سنسورهای دوربین در کادر مستطیلی چندین ساله سامسونگ جای داده شده که رنگ آن با بدنه گوشی کاملا هماهنگی دارد. در پنل جلویی و در بالای پنل نمایشگر، دوربین سلفی به شکل یک حفره و در یک پانچ هول ریز قرار گرفته است که طراحی قدیمی‌تری دارد.

شرکت سامسونگ، گلکسی  A53 5Gرا کاملا ارگونومیک طراحی کرده است. به طوری که کناره‌های فریم آن کمی حالت خمیده دارند و به راحتی در دست قرار می‌گیرد. جنس قاب پشت گوشی همچنان از پلاستیک باکیفیت است و ابعاد آن معادل مدل قبلی، یعنی A52 است.

مقایسه نمایشگر گوشی سامسونگ A54 با A53

سامسونگ هر دو گوشی گلکسی ای ۵۴ و ای ۵۳ را به بهترین‌های صفحه‌نمایش مجهز کرده است. هر دو گوشی از یک پنل سوپر امولد با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل بهره برده‌اند که چیزی کم از یک پرچمدار ندارد. تراکم پیکسلی هر دو نمایشگر بالای ۴۰۰ پیکسل در اینچ است و که وضوح تصویر بسیار جذاب، رنگ‌های عمیق و تفکیک رنگی بسیار خوبی را از خود نشان می‌دهد. تنها تفاوت قابل مشاهده در A54 و A53 در قابلیت رفرش ریت و میزان روشنایی نمایشگرهاست.

سامسونگ گلکسی A54 با صفحه‌نمایش سوپرامولد خود از نرخ نوسازی تطبیقی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. قابلیت نرخ نوسازی تطبیقی که به طور خودکار و بسته به نوع محتوا، از ۶۰ هرتز تا ۱۲۰ هرتز قابل تنظیم است، به مصرف بهینه باتری کمک زیادی خواهد کرد. این قابلیت در گوشی گلکسیA53  مشاهده نمی شود و تنها می‌توان از رفرش ریت ۱۲۰ هرتز بهره گرفت.

نمایشگر گوشی ای ۵۴ حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت را ارئه می‌دهد که میزان آن در نمایشگر ای ۵۳ به حداکثر ۸۰۰ نیت می‌رسد. در مجموع نرخ بروزرسانی هر دو گوشی تاثیر بسیار بالایی در ارائه هرچه بهتر کیفیت در اجرای بازی‌های سنگین و ادیت عکس و ویدیو خواهد داشت. از مزیت‌های نمایشگر گوشی جدید سامسونگ می‌توان به ارتقاء عملکرد صفحه لمسی اشاره کرد.

مقایسه نرم‌افزار و عملکرد سخت‌افزار گلکسی A54 و A53

از تفاوت‌های نرم‌افزاری دو گوشی سامسونگ ای ۵۴ و ای ۵۳، می‌توان به نسخه اندروید و رابط کاربری آنها اشاره کرد. سیستم عامل به کار‌ رفته در گلکسی A53 5G، اندروید ۱۲ است که با رابط کاربری One UI 4 ارائه شده است. از طرفی نسخه جدید اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.1 در گوشی A54 به کار رفته است. هر دو گوشی میان‌رده سامسونگ، در کاربری روزانه عملکرد نرم‌افزاری مناسبی دارند و ظاهر چشم‌نواز محیط برنامه‌ها تا حدود زیادی کاربر را از نصب اپلیکیشن‌های شخصی‌سازی و گرافیکی بی‌نیاز می‌سازد.

هر دو گوشی A54 و A53 سامسونگ از چیپست اگزینوس که ساخت خود کمپانی سامسونگ است، بهره می‌برند. این پردازنده در گوشی جدید سامسونگ یک مدل بالاتر است. به عبارتی گوشی ای ۵۳ به نسخه ۱۲۸۰ اگزینوس مجهز شده، در حالی که گوشی a54 سامسونگ از پردازنده اگزینوس ۱۳۸۰ بهره گرفته است.

هر دو تراشه سامسونگ که در گوشی‌های میان‌رده ای ۵۴ و A53 قرار گرفته‌اند، از قدرتمندترین تراشه‌های موجود در بازار به حساب می‌آیند. طبیعتا تراشه جدیدتر شامل بهبودهایی در عملکرد خود بوده و از باگ کمتری برخوردار است. در مجموع هر دو تراشه در اجرای بازی‌های سنگین موبایل عملکرد بسیار قابل قبولی را ارائه داده و در کنار صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی، تجربه گیم پلی بسیار جذابی را برای شما رقم می‌زنند.

مقایسه دوربین گوشی سامسونگ A54 و A53

در نگاه اول شاهد پسرفت در دوربین گوشی جدید سامسونگ هستیم. در واقع با توجه به مشخصات فنی دوربین گلکسی A54 روی کاغذ، وضوح لنز اصلی به ۵۰ مگاپیکسل کاهش یافته است. این در حالی است که سامسونگ برای دوربین اصلی گوشی گلکسی A53، یک لنز عریض ۶۴ مگاپیکسلی را در نظر گرفته است. خوشبختانه پردازنده قدرتمند و کیفیت بهتر سنسور لنز اصلی در گوشی A54 سامسونگ، تصاویر باکیفیت‌تری را برای کاربر به ثبت می‌رساند.

گوشی Galaxy A54 با توجه به ابعاد و میزان رزولوشن سنسور دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی خود، عملکرد بسیار خوبی دارد. این گوشی موبایل سامسونگ در نور شب با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 که جذب نور بالایی دارد و در نور روز کیفیت و جزئیات عکس‌ها مثال زدنی است. دوربین عریض ای ۵۴ به قابلیت OIS یا همان لرزشگیر اپتیکال مجهز شده که هنگام ضبط ویدیو و عکاسی لرزش‌های ناخواسته را حذف می‌کند و خروجی بسیار با‌کیفیتی را ارائه می‌دهد.

دوربین اصلی گوشی ای ۵۳ سامسونگ، یک لنز ۶۴ مگاپیکسلی است که در عکاسی رضایت کاربر را جلب می‌کند.  لنزهای دیگر این گوشی سامسونگ، شامل لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی، لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق ۵ مگاپیکسلی هستند که در گوشی A54 سامسونگ سنسور تشخیص عمق با لنز اصلی یکی شده است.

هر دو گوشی گلکسی a53 و ای ۵۴ سامسونگ امکان فیلم‌برداری با کیفیت ۴K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. در صورت انتخاب رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل می‌توان سرعت تصویربرداری را به ۶۰ فریم بر ثانیه افزایش داد. دوربین سلفی هر دو گوشی سامسونگ نیز وضوح ۳۲ مگاپیکسلی دارد. جزئیات تصاویر ثبت شده با لنز ۳۲ مگاپیکسلی این دوربین، قابل قبول است. این دوربین از قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت ۴K پشتیبانی می‌کند و مکالمات ویدیویی باکیفیتی را می‌توان با آن تجربه کرد.

مقایسه عملکرد باتری و قابلیت شارژ گلکسی A54 با A53

هر دو میان‌رده سامسونگ Galaxy A54 و A53  با بهره بردن از باتری با میزان ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعت، در حالت استفاده معمولی، تا دو روز دوام خواهند داشت. دوام شارژ گوشی A54 با روشن بودن نرخ نوسازی تطبیقی به بیش از ۱۰ ساعت می‌رسد که برای گیمرها و ادیتورها گزینه بسیار خوبی است. هر دو گوشی سامسونگ از سرعت شارژ ۲۵ وات پشتیبانی کرده و مانند دیگر گوشی‌های سامسونگ شارژ کامل آن در مدت ۹۰ دقیقه انجام خواهد شد که زمان قابل‌قبولی برای یک گوشی میان‌رده با قیمت مناسب است.

مقایسه قیمت گوشی سامسونگ A54 و A53

قیمت گلکسی ای ۵۳ اکنون در بازار ایران از ۱۰ میلیون تومان شروع می‌شود. خرید گوشی سامسونگ A53 با در نظر داشتن پشتیبانی از شبکه ۵G و نمایشگر فوق‌العاده عالی، قیمت بسیار مناسبی است. قیمت گوشی A54 نیز ۳ میلیون تومان گران‌تر از نسل قبلی است و امکانات فوق‌العاده‌ای را به نمایش می‌گذراد. در مجموع اگر به دنبال خرید گوشی با مشخصات فنی جدیدتر و بهتری هستید، قطعا گوشی A54 سامسونگ بهترین گزینه برای شما است. گوشیA53  نیز تفاوت بسیار کمی با نسخه جدید خود دارد و با قیمت ارزان‌تر همچنان ارزش خرید بالایی خواهد داشت.

Share