آیت الله فلاحتی در جمع خبرنگاران؛

مشکلات تالاب انزلی تنها با اختصاص اعتبارات استانی برطرف نمی‌شود

نماینده ولی‌فقیه در گیلان اصحاب رسانه را دیده‌بان‌های بیدار ملت دانست و گفت: خبرنگاران با در نظرگرفتن آبرو و حیثیت افراد، نسبت به نقد عاقلانه، مدبرانه و هوشمندانه اهتمام ورزند و مصلحت و منافع نظام نیز در اطلاع‌رسانی‌ها توجه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز شنبه ۲۱ مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گیلان با بیان اینکه خدا حسابگری دقیق است و به اعمال انسان توجه دارد، اظهار داشت: خداوند عالم، عادل و حسابگر است و همه اعمال انسان نیز در قیامت ظاهر خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان اصحاب رسانه را دیده‌بان‌های بیدار ملت دانست و تصریح کرد: اگر رسانه و خبرنگار نباشد، مردم متوجه بعضی خطاهای مدیران نخواهند شد بنابراین رسالت خبرنگاران بسیار خطیر و مهم است و باید حقیقت‌جو و روایتگر حقیقت برای مردم باشند.

آیت‌الله فلاحتی خاطرنشان کرد: امروزه قدرت‌های سلطه با وجود شکل‌گیری امپراطوری رسانه اما بسیاری از جرم و جنایات سلطه بایکوت خبری می‌شود اما کوچک‌ترین مشکل در جمهوری اسلامی را بزرگ‌نمایی می‌کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه خبرنگاران در نظام اسلامی، حقایق دنیا را درک کرده‌اند گفت: در دنیا از ابزار رسانه برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران مومن و انقلابی مظلوم واقع شده‌اند، اضافه کرد: خبرنگار باید در بیان حقایق مقاوم باشد و زودرنج نباشد و در بحران‌ها و حوادث، هوشمندانه عمل کند و در عین حال به هویت ملی و ایران توجه کند و از بی‌مهری مدیران ناراحت نشود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان خواستار پیگیری بیشتر خبرنگاران برای رفع معضلات استان از جمله پسماند و تالاب انزلی شد و بیان کرد: پسماند گیلان معضل بزرگی برای مردم استان است و مشکلات تالاب انزلی نیز تنها با اختصاص اعتبارات استانی برطرف نمی‌شود بلکه حل مشکلات آن یک عزم ملی می‌طلبد؛ این تالاب در صورت بازسازی تاثیر به‌سزایی در اقتصاد استان خواهد گذاشت.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به درک اصحاب رسانه نسبت به اهداف دشمن خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه با آگاهی و رصد مشکلات، در کنار بیان معایب به‌صورت صحیح، امیدآفرینی نیز انجام دهند و اگر فقط به بیان معایب و نقاط سیاه اکتفا کنند مردم ناامید خواهند شد.

آیت‌الله فلاحتی از خبرنگاران خواست که با در نظرگرفتن آبرو و حیثیت افراد، نسبت به نقد عاقلانه، مدبرانه و هوشمندانه اهتمام ورزند و در ادبیات خود دقت کنند و افزود: مصلحت و منافع نظام در اطلاع‌رسانی‌ها در نظر گرفته شود.

امام جمعه رشت با تاکید بر ضرورت تلاش در جهت جهاد تبیین توسط مسئولان و اصحاب رسانه خاطرنشان کرد: جهاد با تلاش بی‌وقفه  بی‌منت همراه است.

وی ضمن تقدیر از بانوان خبرنگاری که با پوشش مناسب و باحجاب در عرصه رسانه و اطلاع‌رسانی تلاش می‌کنند گفت: توصیه می‌کنم همه خبرنگاران با همین پوشش مناسب در عرصه‌ها ظاهر شوند.

Share