رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت اعلام کرد:

شناسایی ۷ محل دپوی زباله در نوار ساحلی رشت | بیشترین آلودگی در امین آباد و حاجی بکنده

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت گفت: تاکنون در روستاهای ساحلی این شهرستان ۷ نقطه محل دپوی زباله شناسایی شده است، امین آباد و حاجی بکنده آلودگی بیشتری در خط ساحلی دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدتقی تقی زاده در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه شهرستان رشت ۸/۱۸ کیلومتر نوار ساحلی دارد که حدود یک کیلومتر آن در نوار ساحلی شهرستان خمام است، اظهار کرد: ۴ کیلومتر از این سواحل در محدوده طرح‌های سالمسازی دریا است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر فقط یکی از طرح‌های سالم‌سازی دریا فعال است، درباره وضعیت دپوی زباله در سواحل شهرستان رشت افزود: براساس بازدیدهای کارشناسی تاکنون در روستاهای ساحلی ۷ نقطه محل دپوی زباله شناسایی شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت ادامه داد: اقدامات این اداره در سواحل شهرستان شامل پایش منظم ماهانه، بررسی گزارشات مردمی، صدور اخطاریه و بازدیدهای مستمر است.

وی گفت: هیچ جایگاه رسمی دپوی زباله در سواحل این شهرستان وجود ندارد و ریخت وپاش زباله پراکنده است که دهیاری‌ها آن را جمع آوری می‌کنند.

تقی زاده با بیان اینکه ورودی فاضلاب روستایی براساس جمعیت ساکن در حاشیه خزر قابل اندازه گیری است، تصریح کرد: امین آباد و حاجی بکنده آلودگی بیشتری در خط ساحلی دارند.

وی گفت: بیشترین آلودگی مربوط به فاضلاب‌های بهداشتی، خانگی و روان آب‌های سطحی و در مرحله بعد آلودگی‌ها مربوط به بخش کشاورزی است.

Share