سرپرست راه و شهرسازی گیلان؛

تشکیل ۴۰ گشت مشترک به منظور بازرسی از بنگاه‌های املاک و پلمب ۶۶ بنگاه متخلف

محمدرضا فلاحتگر سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان در جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات گیلان از تشکیل ۴۰ گشت مشترک به منظور بازرسی از بنگاه‌های املاک و پلمب ۶۶ بنگاه متخلف خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه کارگروه تنطیم و کنترل بازار املاک و مستغلات گیلان به ریاست اسدالله عباسی استاندار گیلان و با حضور سرپرست اداره کل راه وشهرسازی گیلان و سایر اعضای این کارگروه در دفتر استاندار گیلان برگزار شد.

اسدالله عباسی در این نشست اظهار کرد: با وجود اینکه دولت سیزدهم برای کنترل نرخ اجاره بها وارد موضوع مهمی شده لازم است دستگاه های متولی و نظارتی در کار مشاوران املاک ورود میدانی داشته باشند.

استاندار گیلان افزود: با مشاوران املاکی که مجوز نداشته و بدون اخذ مجوز فعالیت دارند، باید در اسرع وقت این موضوع پیگیری و با آنان برخورد شود و در این راستا نیز، اتحادیه و واحدهای صنفی مربوطه برای صدور مجوز دقت لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه تعرفه ها مشخص است، در بخش اجاره بها و مسکن نیز قیمت گذاری واقعی انجام شود تا جلوی گرانی گرفته شود و قیمت اجاره بها به حد معقول برسد تا دغدغه مردم در این بخش کاسته شود.

عباسی اضافه کرد: همچنین در نقاطی که واحدهای مشاور املاک به اندازه کافی وجود دارد و تعداد آنان زیاد است، مجوز جدید صادر نشود چون هم اینک تعداد واحدهای مشاور املاک در گیلان مناسب است و همچنین باید بر کار آنان دقت لازم انجام شود.

مقام عالی اجرایی گیلان به طرح نهضت ملی مسکن هم اشاره و بیان کرد: در خصوص طرح مسکن نیز مردم باید پیشرفت کار را مشاهده کنند تا برای ثبت نام ترغیب شوند و همچنین مکان احداث مسکن نیز به خوبی اطلاع رسانی شود.

عباسی خاطرنشان کرد: احداث مسکن با سرعت بیشتری اجرا شود و از سوی دیگر در همه شهرستانهای گیلان با توجه به تعداد متقاضیان، زمینهای مورد نیاز تامین شود تا احداث مسکن نیز با شتاب مضاعفی داشته باشد.

۴۰ گشت مشترک به منظور بازرسی از بنگاه‌های املاک تشکیل شده است

محمدرضا فلاحتگر سرپرست اداره کل راه وشهرسازی و دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان گیلان نیز در این جلسه اذعان داشت: این اقدام دولت برای ورود به بحث کنترل نرخ اجاره بها بسیار مهم است و تشکیل گشت‌های ساماندهی بنگاه‌های مشاوران املاک در راستای کنترل و نظارت به عملکرد آن‌ها با حضور همه نمایندگان ادارات مرتبط در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان گیلان با بیان اینکه تاکنون ۴۰ گشت مشترک به منظور بازرسی از بنگاه‌های املاک تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: در تلاشیم تعداد گشت‌های این کارگروه افزایش یابد.

وی در پایان تصریح کرد: تاکنون ۶۶ بنگاه متخلف پملب شده است و انتظار داریم بنگاه‌های املاک فاقد پروانه و متخلف پس از احراز تخلف به صورت آنی پلمب گردند.

Share