مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان:

برق ۱۰ دستگاه اداری در گیلان قطع شد | مصرف ۲۱۵۰ مگاواتی برق در گیلان

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان از قطع برق ۱۰ اداره‌ی پرمصرف در استان پس از بی توجهی به چندین اخطار کاهش مصرف خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدتقی مهدی زاده گفت: برق ۱۰ دستگاه اداری در گیلان که به اخطارهای صادر شده مبنی بر کاهش مصرف برق بی‌توجه بودند، قطع شد.

وی افزود: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، همه دستگاه‌های اداری موظف‌اند مصرف برق خود را در ساعات کاری به میزان حداقل ۳۰ درصد در مقایسه با دوره مشابه سال ۱۴۰۰ و در ساعات غیراداری به میزان ۶۰ درصد مصرف روزانه با خاموش‌کردن روشنایی غیرضروری و برخی سامانه‌های سرمایشی کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به ممنوعیت روشن بودن سامانه‌های سرمایشی ادارات از ساعت ۱۲ به بعد، از همه مشترکان به ویژه دستگاه‌های اداری و واحدهای تجاری خواست با حداکثر صرفه‌جویی در مصرف برق، برای پایداری برق و جلوگیری از خاموشی‌ها کمک کنند.

محمدتقی مهدی زاده، با بیان اینکه گرمای هوای روز گذشته موجب شد مجددا رکورد مصرف برق در استان گیلان شکسته شود، اظهار کرد: شاهد افزایش مصرف برق هستیم که دور از انتظار نبود.

وی با بیان اینکه روز گذشته ۲۱۵۰ مگاوات برق در استان گیلان مصرف شده است، افزود: برای اینکه طی روزهای پیش رو نیز با ناپایداری شبکه مواجه نشویم، باید مدیریت مصرف انجام شود و لذا همکاران شرکت توزیع برق استان در حال تلاش برای جلوگیری از فروپاشی شبکه هستند.

مهدی زاده لوازم سرمایشی را بزرگترین مصرف کننده برق در این روزها دانست و اضافه کرد: عمده افزایش مصرف برق در استان ناشی از کولرهای گازی بوده و موجب شکسته شدن رکوردها شده است.

وی با بیان اینکه نیازمند همکاری مردم جهت گذر از این روزهای گرم هستیم، گفت: لوازم برقی پر مصرف را همزمان وارد مدار نکنید، زیرا علاوه بر ناپایداری شبکه، امکان خسارت به لوازم برقی نیز وجود دارد.

Share